Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Misslyckat byte av dashboard

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Exclamation Misslyckat byte av dashboard

Hej!
    Jag skulle byta så att Xbox MediaCenter startade istället för Evo-X dashboard. Eftersom att jag har ett Evo-X M8 bios så gjorde jag så här:

1. Bytte jag namnet på evoxdash.xbe (under c till ett backup-namn.

2. Kopierade default.xbe och XboxMediaCenter.xml till c:

3: Bytte namn på default.xbe till evoxdash.xbe

Sedan när jag startade om så vägrade dashboardet att starta!!

Vad gör jag nu?? Eftersom jag inte kommer åt något dashboard så kan jag inte ftp:a från pc:n och ändra tillbaks till evo-x dashboard.

Finns det något verktyg man kan bränna på cd som bootar när man sätter in den??

Oerhört tacksam vid svar!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Superdisc :-)

Sådant bör man se till att ha (och testat) INNAN man börjar ändra dashboard.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ja eller iaf har läst hur man får XBMC som dashboard det står beskrivet till punkt & pricka i flera inlägg
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Superdisc :-)

Sådant bör man se till att ha (och testat) INNAN man börjar ändra dashboard.
    Vart får man tag på superdisc? Jag har bränt ut en 3.6 version på CD-R men den verkade inte fungera. Beror det på att jag använder CD-R? Den går ju inte bränna på DVD-R eftersom det är en ISO-fil ämnad för CD. Vad ska jag använda och var får jag tag på Superdisc?

Tacksam vid svar!!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13110

Följ detta till punkt och pricka så ska du inte misslyckas med att tanka ner superdisc.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mange_h
    Vart får man tag på superdisc? Jag har bränt ut en 3.6 version på CD-R men den verkade inte fungera. Beror det på att jag använder CD-R? Den går ju inte bränna på DVD-R eftersom det är en ISO-fil ämnad för CD. Vad ska jag använda och var får jag tag på Superdisc?

Tacksam vid svar!!

CD-RW kanske?
    Heffalump Ein neüer Freünd füer Winnie Puuh

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av KunG_MangE
    CD-RW kanske?
    Jaaa... Problemet löst!! Det var för att jag använde CD-R när jag brände ut superdisc det inte fungerade. Jag köpte ett gäng CD-RW istället.

Jag har fortfarande ett annat allvarligt problem. När jag bootar så hoppar den förbi SmartXX rutan där man får välja bios och går direkt in på Evo-x bioset. När jag startar upp xboxen genom att trycka på power-knappen så blinkar denna röd och så ser man att smartxx menys blinkar förbi. Sedan kommer man in i evo-x dashboard.

Jag tror att detta blev efter att jag fösökt att få xboxen att boota med evo-x bioset direkt när jag trycker på power-knappen och få välja bios om man trycker på eject. Jag valde nämligen typ detta i SmartXX menyerna:
    *quick eject: <original bios>
    *quick power: <evox m8 16>
    *quick boot: <power> (fanns typ alternativen: <none>, <both>, <eject> och <power>)

Vad gör jag nu???? Det går ju inte att boota upp med orginal bios längre
    Hjälp!!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Jag hittade tillslut svaret på mitt senaste problem i en annan tråd.. Det tog ett jag att hitta tråden i mängden trådar som finns....

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20507

Liknande diskussioner

1. XBMC, dashboard byte!
    By messy_swede in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 10:58
  2. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44
  3. Får inte igång MS Dashboard...
    By ille_g in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 14:09
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot