Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Köp aldrig X.B.I.T

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20

Köp aldrig X.B.I.T

de är nog de sämsta chipp som finns!!! De sägs att de slutat tillverkas så man vet ju inte antagligen har man fått ett begangnat kom inte och säg att ja inte kan elle gjort fel för ja har gjort allt som ska gå för att de ska funka tills lämnat iväg de till en profs lödnings firma som gjort sånt förrut men funka de nej!!!!! ja fatta inte hur ni kan va såna och bara sälja sån skit!!

Säger de till alla köp aldrig de chippet!!!!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20

buhuhu

deet va precis det jag ville ha.
    buhu.
    ändrade panert nu.svad tror du om xenium-ice?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag håller med om att man bör välja andra chip än XBIT, det har definitivt kommit bättre chip att välja mellan. Min favorit och rekommendation är SmartXX.

Vill man ha "live skydd" på en xbox version 1.6 är det X-ecuter 3 som gäller.

De XBIT vi levererar är dock fabriksnya i förslutna foliepåsar. Och när VI löder dit chippen så fungerar dom. Tyvärr är det så mycket krimskrams (kablar, switchar) på xbitchippen att det är lätt att något blir fel.

Fel bios på fel plats, fel inställning, fel på switcharna, någon kabel går för nära någon komponent som stör ut signalen osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    Tycker chippen funkar bra fast dom är lite "pilliga"
    Kanske rentutav lite för avancerade för vissa?.. haha

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Jo jag vet men man blir ju så pass irreterad när man gjort allt och de inte funka de är ju ett bra tips att välja nått annat..

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Jag tycker med det funkar bra, tog någon timme att installera(t-röd gjorde susen ).

Jag har inte löddat dit det så därför sitter det ju inte speciellt bra. Så det är ju inte tal om att ställa den på högkant lr nåt sånt om man ska flytta den.

Men som sagt det är ju kanske inget chip jag skulle rekommendera om man vill ha ett 100%-igt problemfritt chip
    Xbox 1.0
    X-B.I.T
    160 Maxtor Fluid 9
    Thompson DVD
    X2 4983.06

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Nej precis men ja vet iaf en sak man ska göra me de om de inte funka nu man måste löda en sladd från en punkt på chippet till 5v på moder kortet fick göra de och nu funka de ja kan skicka bilder om de är så..
    XBOX

Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Respekt
    21
    Jag har haft tur med andra ord då... har stoppa in minst 5 x-bit utan att ha haft problem någgon gång

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det handlar inte om tur isåfall, vi får också alltid igång dom...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    jojo men de är inte de smartaste chippet att sätta ditt om man säger så.. men de är ju så allt är bra när de funka..
    XBOX

Liknande diskussioner

1. Lite problem med X.B.I.T.
    By themiffo in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 20:29
  2. Köp INTE Chill....
    By EBS in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 21:45
  3. X.B.I.T & Bios
    By oliver in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 19:19
  4. Köp inte från Divineo******