Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: När får ni in USBeXtreme?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    0

    Arrow När får ni in USBeXtreme?

    Det har kommit en ny version av HDAdvance - USBeXtreme. Med den kan du koppla in en HDD på precis samma sätt som med HDAdvance, fast i USB-porten. Denna är speciellt utformad för den nya lilla PS2:an (version 12), men den fungerar med alla andra versioner också.

    Tänker ni köpa in denna? När i så fall? Och vad kommer den att kosta?


    www.hdadvance.com


    PS. Det har även kommit en ny version av HDAdvance - 2.1. Tänker ni köpa in denna version?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, vi har precis börjat få slut på HD Advance och lär ju fylla på med båda de nya versionerna. Det är f.ö. ingen större skillnad mellan 2.0 och 2.1.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    206
    Respekt
    22
    usb extreme suger! 7 min att ladda san andreas! för er som vill prova finns det en hackad version kallad usbadvance.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    35
    Respekt
    0
    Elf filen finns på www.ps2hd.com

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av oflax
    Elf filen finns på www.ps2hd.com
    Menar du aprilskämtet, eller?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inget aprilskämt. Iofs vet jag inte om .elf filen på den sidan är den rätta, men det finns en mer komplett release att hitta med minimal ansträngning.

    I år valdes 1:a april som (olämpligt) releasedatum för massor av roliga saker som swapfritt cobrabios 1.0 till gamecube viperchip samt den crackade usbadvanced.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Ja, för det första så står det "April Fools" som rubrik till inlägget med länk till usbextreme.
    och för det andra så heter den crackade versionen usbadvanced (inte extreme som tråden behandlar).
    och om inte det skulle vara nog så hittade då inte jag varken det ena eller andra på ps2hd.com (letade dock inte ihjäl mig)... vilket innebär att det inte finns nåt usb-whatever att hämta hem på sidan som angavs. och DET är själva anledningen till min undring om han menade aprilskämtet, för jag tycker iaf att om man ska skriva länkar hit och dit så bör man vara säker på att det verkligen FINNS där också... kanske jag som är petig, men det finns inget mer irriterande än att hitta en massa irrelevanta inlägg när man verkligen letar efter nåt...

    men för övrigt, ja, det var verkligen en usel dag att släppa saker på... *ler*

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    35
    Respekt
    0

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Väntar på att denna programvara ska komma in...

    Sitter med den nya lilla PS2:an (v12) och har inte full pejl på vad det är jag måste köpa för att få det hela att fungera. En hårddisk på 40-200 gig är jag medveten om. Men sen då? Behöver jag några specifika sladdar, speciel programvaror till datorn osv osv?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Programvarorna du behöver laddar du hem från www.hdadvance.com. Jag kommer lägga upp dom här också.

    Vi får in skivorna i slutet av nästa vecka.

    Idag har jag provat lite med den hackade versionen man kan hitta på internet (kräver modifierad konsoll eller swaptrick). Det fungerade bra men långsamt.

    Filmsekvenser i spelen hackar som på en repig skiva, så dom klickar man sig helst förbi.

    Du behöver bara skivan, USB hårddisk och USB kabel (som brukar följa med hårddisken)

    Jag använder en Maxtor onetouch 250GB.

    Spelen läggs in som vanliga filer på en NTSC partition, så vad jag kan förstå går det bra att använda hårddisken till annat också utan problem...förutom att alla spel läggs i "roten" så det blir ju lite mycket filer där efter ett tag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för dina svar Hansi.

    Kommer ni möjligtvis att sätta ihop "paket" där usbextreme ingår. Funderar som sagt på att köpa hos er. Skulle vara intressant att veta.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom vi inte kan tillföra något större "mervärde" på en hårddisk till usbextreme i form av support eller förädling så blir det nog mer fördelaktigt att handla dessa billigt på stormarknaderna än vad vi skulle sälja dom för. Men vi får se vad vi tar in i sortimentet, det finns ju t.ex. billiga usb<->ide adaptrar / hårddiskchassin som kan vara lämpliga.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Eftersom vi inte kan tillföra något större "mervärde" på en hårddisk till usbextreme i form av support eller förädling så blir det nog mer fördelaktigt att handla dessa billigt på stormarknaderna än vad vi skulle sälja dom för. Men vi får se vad vi tar in i sortimentet, det finns ju t.ex. billiga usb<->ide adaptrar / hårddiskchassin som kan vara lämpliga.
    Så de hårddiskar som säljs hos er är alltså inte specifika "ps2-hårddiskar"?

    Vilka företag menar du med stormarknader?

    usb<->ide adaptrar / hårddiskchassin - det här är rena grekiskan för mig.


    Tack för dina svar än så länge, Hansi och ni andra.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, vi säljer helt vanliga pchårddiskar - dock med garanti att dom verkligen fungerar till PS2, vilket i stort sett allt utom western digital gör om man tänker på hd advance+nätverksadaptern.

    Du kan lätt hitta samma diskar minst 1-300:- billigare i en lågprisbutik/onlinebutik om du inte tycker att det är värt att betala vårt lite högre pris för tryggheten/supporten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag kan enkelt tänka mig att betala lite mer för den tryggheten.

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vad tar ni för de lämpliga hårddiskchassin?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av phlegm
    Vad tar ni för de lämpliga hårddiskchassin?
    Vi kommer ta c:a 600:- för ett 3.5" ide->usb2.0 chassi, beror på vad jag får tag på till vilka priser.

    Kollar jag på en onlinebutik så kostar en Maxtor 250GB i USB2 kabinett (Onetouch II 16MB cache) 2195:-

    Enbart disken Maxtor Diamondmax 10 250GB 16MB cache kostar i samma butik 1245:- så då får du i praktiken alltså lägga till 950:- för usb funktionen/kabinettet men får även med en programvara för backup som startar automatiskt när man trycker på en knapp på hårddisken...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Hehe hansi du får kolla på flera butiker, jag hittade en med 300gb

    http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=...3-74A15260DF1C

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det var bara ett exempel, finns massor med liknande upp till 1000GB
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23
    Jo men dom är sämre då har man lagt flera hddar i samma hårddisk låda.

    Då blir det varmare.
    Och om en hårddisk går sönder tja då lär inte den andra funka så bra.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Om man har en hd med hd loader + några spel och installerar usbextreme på den, försvinner spelen då?

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mmm, tror inte dom kan samsas. HD Loader använder väl ett helt "eget" filsystem, usbextreme använder fat32
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Ok

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi fick leverans av USB Extreme idag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. När får ni in Xbit eller Xenium?
    By zaben in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 21:55
  3. Får inte upp games å apps när jag startar xboxen??
    By mattiazz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 15:08
  4. NÄR får jag min matrix??
    By Cypress_Ice in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 19:49
  5. Neo 4.5 när får psxcare in det?
    By loko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 12:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •