Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Helvette

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Helvette

    Gjort slut på typ 13 skivor nu.. brännt spel film bios dashboards o superdisc.. det enda som har funkat e bios kan någon göra en redig guide på hur man bränner ett spel i nero.. jag gör så att jag tar DVD-ROM (ISO) sedan tar jag no multisession (ANVÄNDT DVD-R/+R & CD-R HITILLS) sen typ FILE NAME LENGTH har jag testar både 1an och 2an dock kmr det upp som ett mindre error meddelande då jag använder 2 att vissa DVD-ROM läsare inte kmr kunna läsa det. Sedan har jag använt Joilet förbockad och icket förbockad. CHARACHTER SET (ISO 9660 standard iso blablabla) sen label X3_BIOS ifall det är bios annar ingenting eller spelets/filmens namn eller MY DISC eller NEW.. använt Meromex DVD+R, TDK DVD-R, FUJI DVD-R, PLATINUM CD-R. HAJAAAALP!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av leeeo
    Gjort slut på typ 13 skivor nu.. brännt spel film bios dashboards o superdisc.. det enda som har funkat e bios kan någon göra en redig guide på hur man bränner ett spel i nero.. jag gör så att jag tar DVD-ROM (ISO) sedan tar jag no multisession (ANVÄNDT DVD-R/+R & CD-R HITILLS) sen typ FILE NAME LENGTH har jag testar både 1an och 2an dock kmr det upp som ett mindre error meddelande då jag använder 2 att vissa DVD-ROM läsare inte kmr kunna läsa det. Sedan har jag använt Joilet förbockad och icket förbockad. CHARACHTER SET (ISO 9660 standard iso blablabla) sen label X3_BIOS ifall det är bios annar ingenting eller spelets/filmens namn eller MY DISC eller NEW.. använt Meromex DVD+R, TDK DVD-R, FUJI DVD-R, PLATINUM CD-R. HAJAAAALP!

    hej!

    Glöm allt det där som du gjort. Det e fel. När packar upp ett spel så får du en ISO-fil, lr hur ? Borde du få iaf..

    Sen går du in i Nero Burning Rom, om du får upp en ruta som heter "New Compilation" klicka bort den. Den vill vi inte ha.

    Efter att du gjort det, så väljer du "Recorder" högst upp i menyn. Sen väljer du "Burn Image", och därifrån väljer du din ISO-fil, som du packat upp. Sen är det bara att bränna.

    Tänk på att köra med DVD-minus skivor, vet att XBOXAR är lite kännsliga för +.

    Lycka tilll!
    "Turbo, vad annars?"

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Testa och bränna i UDF format.

    Se till att kryssa i rutan: "Force DVD-Video compability mode (required for Xbox TM)"
    Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
    HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port

    Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    vilket ruta ? .. ? har köpt en dvd skiva nu.. ska just bränna.. säg exakt :P

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    21
    1. Lägg i den tomma DVD-R skivan i brännaren.
    2. Starta Nero Burning ROM, INTE Nero Express.
    3. Avbryt New Compilation, genom att kryssa bort dialogrutan helt.
    4. Kontrollera att du valt rätt brännare i rutan till höger i verktygstaden, förutsatt att du har fler än en.
    5. Välj menyn "Recorder", och ta här sedan "Burn Image".
    6. Leta upp din ISO-fil, som du antingen skapat själv med ex. QWIX eller RAR:at ihop.
    7. Bränn filen med en sansad hastighet, x4 eller x8.
    8. Spela!

    Alltså precis som KingDingeLing beskriver!

    Mvh
    SiDar

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    20
    kör med DvdDecrypter i stället.
    http://www.dvddecrypter.com/

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Eller högerklicka på ISO filen, välj "öppna med" och "Nero". Tryck sedan på bränn!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    det där med exakt menade jag udf skiten.. med dvddekrypter eller vad det var.. ska man köra iso-write då lr?


    [box-ålder ca]2½ år
    [chipp]X-ecuter 2.6 Lite Pro
    [bios]m8
    [dvd-brännare]BenQ
    [dvd-läsare]Thomson


  9. #9
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Småland
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Använd dig av dvddekrypter.
    Det där med att man ska akta sig för + skivor håller jag inte med om riktigt. Det beror på hur gammal din xbox är och vilken dvd läsare du har i din xbox. Min funkar fin fint med + skivor och det borde din göra oxå med tanke på läsare och ålder på din xbox. Hoppas du får det att funka iaf.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Då jag kör med Nero så får jag write error, men dom funkar att spela iaf. Men frågan är ju om dom kraschar så småningom... Någon som har någon ide varför jag får write error då jag verifierar discen efter ett jag har bränt?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hmn, mitt Nero sa för första gången nu att jag inte kan bränna mitt GTA SA i i ISO att den var över två gb.
    Därför bränner jag NU i UDF och har gjort allt som står ovanför och hoppas på att det kommer att funka bl.a det där med xbox någontin man skulle kryssa i.
    Kommer det att ´funka:P
    Livet är farligt, ingen har ännu överlevt...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hmn, mitt Nero sa för första gången nu att jag inte kan bränna mitt GTA SA i i ISO att den var över två gb.
    Därför bränner jag NU i UDF och har gjort allt som står ovanför och hoppas på att det kommer att funka bl.a det där med xbox någontin man skulle kryssa i.
    Kommer det att ´funka?:P
    Livet är farligt, ingen har ännu överlevt...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    varför du får error när den ska verifiera skiva, beror på att xbox skivor (brända som original) inte går att läsa i en dator. För när man bränner xbox spel, så blir det en massa "buffer underrun", D.V.S att det blir en massa tomrum mellan datan på skivan.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Bränn dina ISO-filer i Alcohol 120%...Hur simpelt som helst!

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Dvd decrypter är jävligt enkelt, och det har avancerade krypterings tekniker. Så testa det. jag kör alltid med decryptern.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    har fått mitt att funka, samma dag som jag skrev, körde med Decrypter hittade en länk här på forumet
    Livet är farligt, ingen har ännu överlevt...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •