Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Problem med att uppdatera mitt xbmc...

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Problem med att uppdatera mitt xbmc...

    Bestämde mig idag för att det var dags att uppdatera min xbmc-build (den som kördes innan var en build från oktober förra året) sagt som gjort, drog ner "XBMC Xbox Media Center 1.1.0 2005-04-01 [iLeeT].rar" till datorn och kopierade helt enkelt över mappen till xboxen och ersatte den gamla (jag tänkte i min enfald att det inte gjorde nåt om inställningarna försvann i xbmc eftersom jag hade hela dagen på mig o var på pillhumör... där fick jag ). Anyway, den nya builden startade som den skulle, fixade svenskt språkstöd och så långt var allt mumma. Kollade min games-mapp och fick mig en chock, alla spel är borta! Jag ser dom inte, varken i xbmc, evo-x,boXplorer eller via mitt ftp-program. Mappen är TOM! "toppen" tänkte jag, och kollade vidare för att se om mer saker försvunnit. Allt annat verkar vara kvar. Testade att starta en mo3'a i en random mapp; den spelades upp bra. Prövade att byta till en annan mp3'a i samma mapp, då frös hela XBMC till.
    Vid det här laget orkade jag inte ens kolla om filmerna spelades upp som de skulle, eftersom jag var trött på att få den ena dåliga nyheten efter den andra, så jag tog bort xbmc, och kopierade över min gamla build igen (som jag var förutseende nog att spara). Så nu sitter jag här, och det enda jag fick ut av några timmars pulande var att alla mina spel försvunnit. Det skumma är att om jag tittar på hur mycket ledig plats som finns på F: så verkar det nästan som om spelen ligger kvar. För jag tror jag har ungefär lika mycket utrymme nu som innan, när spelen låg kvar (observera att jag troooor, jag är inte säker.)
    Är det nått proffs där ute som vet vart jag har gjort bort mig? Tacksam för svar.

    /C

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Är det kanske så att inställningarna i XboxMediaCenter.xbe länkar till fel spelmapp?! Har du kollat detta?
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Hmm nope, men då borde jag ju fortfarande kunna se spelen via FTP eller Evo-X eller? Som det är nu så är de ju puts väck.

Liknande diskussioner

  1. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  2. problem med att ställa in tiden.
    By bikerunner in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-05, 23:51
  3. Problem att läsa jpg bilder i XBMC
    By trifix in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 16:38
  4. Problem med att köra spelen via xbconnect
    By Larscha in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 14:32
  5. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •