Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Format på PS2 DVD-skivor

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Post Format på PS2 DVD-skivor

Jag kopierade över alla filer från DVD:n "Shadow of memories" till min hårddisk för något år sedan, för att försöka göra en dvd-rip av det spelet. Efter många misslyckade försök packade jag ner helt orörda filer med winrar och arkiverade de på cd-r-skivor i väntan på en eventuell "rip-tutorial". Original-spelet bytade jag in mot GT3 när det kom ut i handeln. Nu är det så att jag har köpt en Pioneer DVR-104 och skulle vilja bränna tillbaka de filerna som ligger packade och har försökt med nero 5590, DVD-Rom i både iso1 och iso2-format, men när jag försöker starta spelet i mitt PS2 så kommer det så långt att "PLAYSTATION2"-logon kommer fram, och tonar ut, spelet börjar ladda och "analog-lampan" börjar lysa på kontrollen, sedan snurrar skivan i samma hastighet utan att det händer något.
    När man gör DVD-Rippar så måste man ju bygga upp nytt index i en ny image med ett program som heter cd-rom-generator eller något liknande, så att filerna kommer i rätt ordning, gäller det samma sak med DVD-kopior?, Jag har index-fil till alla filerna.
    I vilket format ska de sedan brännas?
    Tack i förhand.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

stackars jä*****, Du skulle gjort en iso av skivan så att inget kopierings skydd går igång.
    prova att göra en iso av filerna med cdvdgen.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Tack för svaret.
    Jo hade jag vetat att det aldrig skulle komma någon riptutorial till den, trots det linjära upplägget i spelet, så hade jag nog inte bytat bort det mot GT3-spelet, utan behållt originalet.
    Jag ska testa med cdvdgen och se om jag får igång det, annars är det väl inte så dyrt som second hand-spel idag =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

1. Hur bärnner man ps2 spel på dvd skivor
    By gohan in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 10:26
  2. Typ av Skivor ?
    By vip3rz in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-12-02, 08:41
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 15:27
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 13:43