Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med dvd-spelaren

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Problem med dvd-spelaren

Hej hej,

Jag har fått massa problem med min dvdläsare i xboxen, inte några dirty disc errors eller liknande utan när jag försöker spela en vanlig audiocd tillexempel så knastrar ljudet bara hela tiden. Kan det att blivit fel på den "gula" kabeln eller liknande till exempel?

Hoppas på att nån har några bra förslag, kan inte titta på dvd eller lyssna på ljudcd, tråkigt värre.

Har testat att stoppa i en vanlig pc-läsare och då fungerar ljudet så det verkar inte vara något fel på ide-kontakten iaf.

/Tobias

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Den gula sladden ger dvd:n ström så den lär inte ha något med problemet att göra. Testa att göra rent lasern lite med en "tops" (sån som man rensar örat med ), brukar får göra rent min lite då och då eftersom jag aldrig använder dvdn men nogfan samlas det damm i den

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Den gula sladden innehåller väl en hel del kontrollsignaler åxå...eller? Har haft itu den en gång redan men det verkade inte hjälpa, har du några tips?

Knastrar det hela tiden för dig eller är det bara lite då och då, för mig är det bara knaster alltså.

/Tobbe

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Jo den gula kabeln har väll lite mer än ström men den överför inga data från skivan som dvdn läser, jag vet inte vad som kan vara fel med din dvd. jag lyssnar inte på musik via boxen eftersom jag har datorn till det. Ända jag kan tänka mig som sagt är att lasern är dammig eller att skivorna kanske är repiga?

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Hmm, får väl plocka isär den igen och försöka rengöra den lite. Brukar du använda några medel när du rengör eller är det bara tops som gäller?

Har för mig att jag läste nånstans att om det blev fel på nån av signalerna i den gula kabeln så kunde dvd börja uppföra sig konstigt och att det knastrade hela tiden istället för att komma ljud. Tyvärr hittar jag inte tillbaks till det påståendet.

Finns det något sätt att testa den i en vanlig pc om man matar den med korrekt ström? Lite nyfiken bara

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Problem med tsop-flashad ver1.0 efter månaders användning
    By Game_Freak_se in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 22:56
  3. Problem med att läsa vissa DVD skivor
    By Sleggh in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-08-20, 01:10
  4. problem med att spela upp olika dvd filmer
    By Bagger in forum X-ecuter 2 LITE support