går det o ta en backup på HD advance ? jag har ju köpt originalskivan ärligt, men blotta tanken på att disken blir skadad o att nya ej finns o köpa i handeln då, gör mig nervös............70 ospelbara spel på disken e ju inte kul att ha....
går det o ta en backup på HD advance ? jag har ju köpt originalskivan ärligt, men blotta tanken på att disken blir skadad o att nya ej finns o köpa i handeln då, gör mig nervös............70 ospelbara spel på disken e ju inte kul att ha....
Har du chippat?
nix, inte chippat. helt original.
hur så ?
vill bara ha en extrakopia på HD advance o ha i "kassaskåpet"..
Va ska du med en backup som du ändå inte kan använda eftersom du inte kan starta brända skivor på en omoddad ps2??
kan ju visst spela brända skivor....brända filmer i dvd+r format går utmärkt. så då tänkte jag att jag kan back-uppa på en sån.....
tyvärr... bara dvd+r filmer... inte spel eller applicationer så som HDadvance... du kan göra ett MC exploit.... och starta Hdadvance från minneskortet utan mod.... men d e lite krångligt att fixa
ok, då får jag ge mig i dom funderingarna. beställer väl en extradisc i dagarna istället.
eller finns annan lösning....?
du fick med 2 skivor med HDadvance??
visst. cd variant + dvd variant. kan man använda vilkensom för att s t a r t a alla spel lr...?
enligt min erfarenhet så går det inte att kopiera HDA-skivorna... har provat, men de kör med nåt skumt skydd som inte ens alcohol120% klarar... har iofs inte grävt så djupt i det, kör ju chippat och laddar HDA via dev-mode från minneskortet, så jag använder ingen skiva alls numera.
det verkar inte spela nån roll om man använder cdn eller dvdn, riktigt vad tanken med två skivor är vet jag ej. verkar inte ha nån betydelse iaf.
Om man använder swap tool / fliptop e.dyl för att läsa in kopierade spel till hårddisken måste man boota med cd eller dvd beroende på vad man skall kopiera in.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
ok,
men om jag e n b a r t ska kicka igång ett spel från hårddisken, så kvittar det alltså vilken av de 2 skivorna jag skickar in....korrekt ?
Japp, så du har redan en backupskiva. Onödigt att köpa nya. När båda väl är förbrukade så lär det finnas ny version / priset sänkts / kanske släpps en version med stöd för både IDE och USB osv...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks