Hej, Jag fick just ett ps2 i julklapp och jag tänker sätta in messiah. Det är så att jag har försäkring på det men det gäller väl inte om ni stoppar in något chip i det? så jag undrar : ger ni försäring på mitt ps2 när jag lämnar in det till er?.
Hej, Jag fick just ett ps2 i julklapp och jag tänker sätta in messiah. Det är så att jag har försäkring på det men det gäller väl inte om ni stoppar in något chip i det? så jag undrar : ger ni försäring på mitt ps2 när jag lämnar in det till er?.
Vi garanterar bara chipet och vårt arbete, vi tar inte över garantin på din PS2.
Har du köpt tilläggsförsäkring så brukar säljarna på onoff osv påstå att den gäller även om man chippat.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ni lämnar ju som sagt garanti på ert arbete och chippet, om något av det skulle gå sönder är ni skyldiga att ersätta.
Vad säger då att affärerna inte skulle bli skyldiga att ersätta om t.ex. cd-spelaren går sönder? Bara för att sony har satt dit ett klistermärke kan väl inte svenska lagar sluta gälla?
<a href="http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=712&lngArticleId=125" target="_blank">http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=712&lngArticleId=125</a>
Jag tycker det verkar konstigt iaf.
Någon som har tagit det här vidare?
Eat your vegetables and you'll grow up big and strong like me.
För att säljaren ska kunna undgå ansvar för garantin, måste han
kunna hävda att försämringen beror på till exempel
olyckshändelse efter det att du har fått varan,
vanvård,
onormal användning,
att du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.
Att öppna PS2:an är både onormal användning samt underlåtelse att följa skötsel & serviceanvisningar...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks