Jag har införskaffat ett nytt pstwo med crystal chippet och prövade att köra några import spel, alla går bra förutom Xenogears.

När jag kör xenogears tar det bara lång tid för den att tänka liksom, den fryser eller något sånt men när man klickar fölr att menyn ska komma blir det så där lite mörkare för att menyn sedan ska komma MEN det kan ta upp til 2 minuter innan menyn kommer och under den tiden får man sitta och glo på skärmen...samma sak hände under intro filmen som var in-game, alltså använde spelmotorn, en robot skulle ställa sig upp, men det tog fem minuter innan den gjorde det...udner den tiden kunde man pausa och musiken gick som vanligt, så den hade inte stannat.

det värsta hände när jag var i en strid i spelet, efter striden skulle jag få xp och sånt, men skärmen visade inget....inga knappar förutom paus funkade..i 10 minuter väntade jag..sedan tog jag ut skivan och tänkte starta om....men nej det gick inte, så jag var tvungen att dra ut sladden.
Det var det här som tydligen var en av känneteckena för V12 då du inte kudner stänga av den förutom att dra ut sladden.

Skivan var helt oanvänd tidigare och inte hanterad slarvigt, det finns inga repor på skivan elelr så heller.

Jag har inga andra PSX-import spel att pröva fölrutom Final fantasy Tactics, men det gick perfekt , förutom en del då texturerna blev helt förstörda inne i spelet och jag var tvungen att starta om...men det spelet tar kanske inte lika mycket på maskinen som xenogears då det är ett spel som kräver mindre av maskinen.

Jag prövade ett PS2-import spel också, Xenosaga, det gick som smort...bootmanagern och alla andra ps2 spel funkar perfekt också :S

Tack för hjälpen!