Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Felkod 13/14

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Felkod 13/14

Hejsan.
    Jag har en softmoddad xbox och nu idag när jag satt och lekte lite så blev det väl inte allt för bra. För det sluta med att maskinen låste sig och sen när jag skulle starta upp den igen så blinkar den grönt/rött och jag har fått felkod 13 och 14. Skulle vara tacksam för hjälp med detta. Har hunnit tänka lite på om man skulle köpa ett modchipp och installera det för att undgå problemet om det går. Det bästa är iaf det som kostar minst.

Det är förresten en 1.3 jag har.
    Last edited by tqualizer; 2005-04-04 at 23:34.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    om det ät en tsop flashad box allså en med överskrivet original bios så måste du bygla moderkortet igen (de kan sitta kvar) och sen får du flasha om det...... elle så bara skiter du i det och köper ett chip och stoppar i den istället......

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Installera om msdashboard fr den SD som du har installerat ifrån första gången vad är det för ett bios på den ?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av wixia2
    om det ät en tsop flashad box allså en med överskrivet original bios så måste du bygla moderkortet igen (de kan sitta kvar) och sen får du flasha om det...... elle så bara skiter du i det och köper ett chip och stoppar i den istället......
    Om byglarna inte var ihoplödda skulle chippet aldrig gått att "flasha sönder"...men det är nog inte det problemet handlar om öht.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Saken är den att jag köpte den begagnad och då var den redan moddad så jag vet inte vilken superdisc han jag köpte den av har användt. Men jag har en iaf och den vill inte boota från den.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    vad e det för bios på den?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Tror det var någon evox bios på den. Version vet jag inte.

Edit: Har läst lite på xbox-scene nu och som det verkar på många som har haft samma problem där så är det xboxdash.xbe som inte är som den ska. Men eftersom min xbox inte bootar hur ska jag kunna byta den då?
    Last edited by tqualizer; 2005-04-05 at 15:11.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Går den inte boota om du bytar en CD med/till default.xbe som start heller?
    Hansi kanske har en lösning på JUST detta annars kan man ju köpa ett DUOX2 chip & sätta in om inget annat hjälper?

Jag har lite gammalt matrial där det står följande:

"För att undvika att boxen skriver "your xbox require service" efter att man råkat välja "Go Live" i de nya onlinespelen så lägger superdisc 3.1 tillbaka originaldashboarden som xboxdash.xbe och installerar istället evo-x som evoxdash.xbe

Flasha om din xbox med något av de biosar som finns på superdisc 3.1 istället så laddas evoxdash.xbe och allt fungerar som det skall sedan.

Om du inte kan flasha om din xbox, använd boxplorer och döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe"

Dom 2 sissta e ju bara att glömma men trolig orsak till problemet kan ju vara det första alternativet eller?

Har aldrig råkat ut för sådana problem så jag har ingen lösning alls, HANI kanske har på just det problemet annars som sagt ett chip.

Liknande diskussioner

1. felkod 06?
    By nnorman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:57
  2. Felkod 13
    By goahead in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 09:57
  3. Felkod 21 sedan några dagar tillbaka ..
    By SwAsH in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 16:36
  4. Felkod 13 och 16!
    By cubba in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 23:06
  5. Är mitt Matrix/XODUS chip eller Xbox sönder (Felkod 16)
    By petro in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 09:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner