Hej!
Jag har en Xbox v1.6 med SmartXX v2. Pålagt bios som startar när man trycker på EJECT är Evoxm8_16.bin och när man startar med POWER så hamnar man i SmartXX menyn. Moddad med en 120GB disk och jag avsåg byta fläkt från orginalfläkten till en 80mm Papst med 25.7 cfm i luftflöde och 19db i ljud.
Eftersom jag gjorde fläktanpassningen på mitt jobb så tog hela bytet 3 dagar och det enda jag tog med till jobbet var Xboxen, en strömsladd, en dremel och lämpliga torx mejslar.
När jag kom hem idag så fick jag ingen bild på tv'n via min RGB kabel och kontrollerade att kabeln satt i ordentligt. Bytte till orginalkabeln med 2 ljud RCA och en kompositvideo RCA och pluggade in dem på sidan i tv'n. Samma resultat. Ingen bild. Startar man SmartXX menyn och väljer orginal bios så bootar MS Dashboarden upp med ljud. Där kan man sedan stoppa in en DVD-video och höra ljudet från skivan. Väljer man att starta Evox via menyn i SmartXX alternativt via EJECT knappen så kan man sedan starta XBMC eller nått annat valfritt spel eller program.
Nätverksmässigt fungerar Xboxen också. Man kan pinga, ftp:a etc. beroende på i vilket läge boxen befinner sig. Men som sagt ingen bild någonstans.
Har plockat isär hela boxen och kontrollerat varenda kabel inuti, vänt och vridit på moderkortet för att se om nått såg galet ut. Men icke.
Har uppgraderat SmartXX OS från 3333 till 3339 via RemoteFlasher v3.
Har bränt Enigmah på en DVD-RW skiva och bootat och tryckt på A, både med och utan anslutning till tv'n.
Har flyttat över Enigmah filerna till en katalog och editerat evox.ini och startat Enigmah via EvolutionX.
Har remote exekverat Enigmah från PC'n via FlashFXP.
Skall man prova att återläsa en backupad eeprom.bin fil ?
Om ja, hur gör man det?
Kan något ha gått sönder i kontakten?
Kan moderkortet lagt av?
Har någon en lösning eller ett förslag på test?
Kan PSXCARE hjälpa till om man kommer ner med Xboxen?
Stort tack på förhand !!
Bookmarks