Vad är det för skillnad på tex en 256K stor bios fil och en 512K:a?
Vad är det för skillnad på tex en 256K stor bios fil och en 512K:a?
512:an är oftast bara 256K bioset inlagt 2ggr efter varandra. Men det finns speciella BIOS som faktist tar 512K (DEBUG / VGA biosar) men sådana använder man normalt inte.
Undantaget är väl X-ecuter 3 bioset som tar 1M, och normalt endast används till X3 chippen även om det finns en variant av det bioset där X3-chippets specialfunktioner är borttagna så att det fungerar även i vanliga chip.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ok, Men gör det någon skillnad om man har tex M8 bioset som 256:a respektive 512:a. Blir det säkrare boot, eller vad blir skillnaden?
Man skall inte ha större än vad chippet kräver. 512:an är bara 2 kopior av 256:an efter varandra för att fylla ut hela minnesbanken om chippet har 512K minnesbanker.
Kör du t.ex. SmartXX chip där du själv väljer hur stora minnesbankerna skall vara är det bara slöseri med utrymme på chippet och tar onödigt lång tid att flasha mer än 256
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Ok, tack för hjälpen. Har alltid undrat över skillnaderna.
Bookmarks