Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Två Xboxar, ett modchip = Linux?

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Två Xboxar, ett modchip = Linux?

Hej!

Jag har två Xboxar som jag vill köra Linux på. Jag har försökt få till det genom hotswap och sånt, men det fungerade aldrig. Jag har ej tillgång till spel/minneskort så några modifierade savegames kan jag inte köra.

Det jag funderar på nu är att köpa ett lödfritt modchip. Kan jag preparera en Xbox med modchipet och sedan flytta över det till min andra Xbox? Kan jag t.ex. få reda på IDE-lock-keyn med modchipet? Vilket modchip är bästa valet i så fall? Jag har tänkt flasha om BIOS på minst en av Xboxarna (det är ej 1.6).

Det står på www.xbox-linux.org att psxcare fixar sånt här gratis, men det behöver inte vara sant. Jag köper gärna ett modchip om det är en bra lösning =)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det enda vi hjälper till med gratis är att lägga in valfri mechinstaller e.dyl gamesave på ett minneskort åt dig. Eftersom jag inte har koll på vilka installers som är aktuella/fungerar på vilka boxar måste du själv ta reda på sådant och ladda hem filerna. Jag lägger bara in dom på minneskortet, svarar inte på frågor runt detta.

Du kan inte sätta i ett lödfritt chipp för att flasha om bios. Du kommer bara flasha om chippets bios när du försöker :-)

Jag rekommenderar att du låter oss montera duo-x2 chip för 700:- eller ännu bättre SmartXX lite/opx chip för 995:- på boxarna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Tack för ditt snabba svar!

Jag tänkte ju inte flasha om Xboxens bios när modchippet sitter i. Det jag funderade på var ju om man med hjälp av ett lödfritt modchip kan ta reda på IDE-diskens lock-kod, och på så sätt "hacka" den genom att flytta disken till en vanlig PC och lägga in nån font exploit eller liknande. När det är gjort kan man ju ta ut modchippet och flasha om.

Bättre vore ju om man kan komma åt disken direkt med hjälp av modchippet utan att behöva flytta till en PC.

Hoppas du förstår hur jag menar! =)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du har ett chip monterat är det inga problem att nå hårddisken via ftp
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  2. Måste man flasha med ett linux bios?
    By ollie in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 18:32
  3. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 20:29
  4. Varför två "hårddiskar" med EvoX?
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 18:59
  5. skillnader mellan NTSC xboxar och PAL xboxar.
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 22:23

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner