Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Xbconnect eller Xlink Kai?

  1. #1
    callyboy Guest

    Xbconnect eller Xlink Kai?

    Hallå!
    Jag undrar vilket program ni rekommenderar för att köra live med chippat xbox, xbconnect eller xlink kai?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    21
    Själv föredrar jag Xlink av flera anledningar, men det tyngsta skälet är nog att man styr den helt från boxen via XBMC. Har man dessutom en Linksys WRT54G, så kan man ju luta sig tillbaka och skippa PC:n helt och hållet.

    Dessutom täcks mitt nätande helt av de titlar som stöds, men det kan vara lite tunnt med svenskar emellanåt som egentligen har mindre betydelse. Det enda spelet som jag inte får att fungera är Counter Strike, oavsett om jag vill "Hosta" eller "Joina". Någon som har några idéer?

    Mvh
    SiDar

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Jag har båda och tycker dom är lika bra men då har jag inte fått xlink kai att fungera i XBMC.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Jag har testat kai i xbmc. Det är smidigt om man har långt till datorn. Men jag tycker det är lite osmidigt om man tex går in o spelar exempelvis Halo 2 och det laggar så måste man tillbaks till kai i xbmc o göra om allt igen. Nu kör jag från pc:n igen, smidigare tyckte jag, men jag vet många som tycker det är smidigare att köra från boxen.

    Angående om du ska köra kai eller xbconnect, det är fler som spelar på kai uppfattar jag det som , men om du ska använda det för att spela mot polare så spelar det ingen större rol.

  5. #5
    Jag kör med neXBC Pro och tycker att det funkar kanon. Främst för att man har större kontroll över pingarna t.ex. Har testat KAI några gånger och det funkar ju det med men tycker att det är lite rörigt...
    Sedan så har man spelat på XBC i ca 1,5 år och lärt känna en massa folk som inte heller använder KAI.

  6. #6
    callyboy Guest
    OK, tack alla för svar!

Liknande diskussioner

  1. Xlink KAI? Tjänsten inte kontaktbar?!? 2 Nätverkskort!
    By powerman in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-10, 16:46
  2. disconnectar i xbconnect och xlink
    By sunkan in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-02, 17:46
  3. Får ni Xlink KAI att fungera i Xbmc?
    By Bam-Bam in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 09:12
  4. Hur använda Xlink Kai med Avalaunch?
    By zaphirnr1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 16:32
  5. Headset via XBConnect eller Xlink?
    By Quest in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 11:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •