Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hjälp sökes

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Hjälp sökes

    Skulle installera ett DuoX2 chip idag i en XBOX tillverkad 2004-04-10 med ett serienr som är 41505 med en kernel 5713.01, MSdashboard 5659.03, det sitter en Philips S-EA32A S32M som det sitter i 1.6 boxar.

    Men nu sitter det ett FOCUS videochip i den & inte ett Xcalibur chip, men enligt mina anteckningar ska det vara en XBOX av V1.6, jag moddade en XBOX vars Tillverkning var i 2004-03-22 vars serienr åx´å var av 41 & det satt ett Xcalibur chip i den.

    Så min fråga är nu är det en V1.5 som ligger på mitt bord som skall chippas enligt anvisningar för just 1.5?
    NÅGON som har haft samma erfarenhet som vill hjälpa till här så tackar jag för all hjälp man kan få !!
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippa som en 1.4

    Får du problem så plocka fram multimetern och kolla om det finns jord och spänning på lpc bussen eller inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    OKI tack Hansi,
    Jag som trodde jag skulle ha nytta av REBUILD kretsen den kan man väl inte änvända nu?

    Finns det ngn bild på d0 på undersidan?
    Last edited by pege63; 2005-04-10 at 11:55.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns ingen som helst anledning till att använda den eftersom det den plattan gör redan finns på plats från fabrik....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Chipade som en 1.4 med pinheader, sen en platt sockel på DuoX chipet, lödpunkterna på chipet är bra sen tog jag en alternativ d0 punkt på baksidan på MK. Tryck på EJECT msdash startar, tryck på start helt svart ibland, ibland startar msdash, diodern på chipet lyser inte heller.
    Det är ett VITT DuoX 2 Cromwell/FlashBios Edition CHIP, kan det vara dålig kontakt med pinheadern?
    Är det lönt att lödda med sladdar instället för pinheader?
    Last edited by pege63; 2005-04-10 at 17:07.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova chippets bägge banker
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har gjort det.
    Men jag förväntar mig att dioderna ska blinka först eller har jag fel?
    Jag ska slussa in Generic flashdisk skivan, se om bank0 hugger tag i den, sen hiva in BIOS.bin skivan. Anledningen till att jag inte slängde in skivan var att inte diodern lyser, så jag utgick från att det inte finns kontakt.

    Trycker på start helt svart ibland, ibland med gröna blinkningar, ibland startar msdash som vanligt, diodern på chipet lyser inte heller, ska det vara så eller är det ngt jag missat.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När chippet går igång så skall dioden på chippet börja blinka och du skall få upp bild från antingen flashbios eller cromwell bios på tv:n.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    OKi då vet man det.
    Men skall komma upp utan att man har i generic skivan?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Tack Hansi
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 17:26
  2. Hjälp sökes av klantigaste killen på forumet : (
    By ZAX in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 11:02
  3. Hmm..hjälp sökes...
    By DJ-maZe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 18:21
  4. SNÄLLA..HJÄLP SÖKES!!!!
    By Metal_Markus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 00:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •