Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: snäla dvd hjälp

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20

snäla dvd hjälp

när jag ska se en vanlig film på boxen så går den igång men när jag tittar så skiftar den mellan ljus-mörkare bild.
    vad är fel eller är det alltid så

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har kopplat genom en video eller så har du en TV med inbyggd video. Då får du problem med makrovision videokopieringsskyddet.

Är xboxen modifierad så brukar bioset se till att makrovision blir inaktiverat, men jag har faktiskt inte gjort några makrovisionstester på väldigt länge så beroende på vilket videochip boxen har och vilket bios man använder så kanske det fortfarande är aktivt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    aha tackar men på min andra box funkade det duox2 men jag fattar tackart

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Att det skiftar mellan ljus-mörkare bild i en DVD/VHS maskin när man skall kopiera hemvideo inspelat matrial på/från video/tape/videokamera-DVD/VHS maskinen har det med makrovision att göra?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Makrovision är det ju bara om filmen ursprungligen kommer från en hyr/köp video/dvd.

Har du spelat in från TV eller med videokamera är det något annat som inte samsas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    OKi jag provade både genom scart/Videoingång på framsidan med samma resultat på en vanlig inspelad VHS kasset fr TVn.
    Kan det vara macrovision från DVD i maskinen som spökar?
    Kan man flasha bort macrovision fr DVDn, det går ju att flasha bort allt det på en DVD som sitter i PCn?
    Det är en LG DVD/VHS maskin som är regionsfri.

Lite läsvärt omXBOXEN här. Läs även dom andra länkarna
    Last edited by pege63; 2005-04-12 at 11:04.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. Bränning med DVD Decrypter... HJÄLP!
    By Gobit in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 00:37
  2. Behöver hjälp med DVD Bränning
    By Danilak in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 11:47
  3. Hjälp ang bränna backupspel på dvd?
    By ozzman in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 18:29
  4. Hjälp ang bränna backupspel till dvd?
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 20:23
  5. Action Replay Dvd Probz (Hjälp)
    By Skevast in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 08:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner