Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Uppgradering till X3?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    0

    Question Uppgradering till X3?

    Sugen på att slänga ut mitt homebrewchip till fördel för ett X3 för att bl.a. kunna att köra med LCD-display etc.

    Ganska med i Xbox-svängen men hyffsat novis på chipfronten. Jag har som sagt nåt "noname" chip redan installerat och detta sitter i en vit sockel. Jag misstänker att jag på något vis behöver plocka bort denna sockel för att kunna klämma ditt ett X3? Jag ämnar isf. köpa även en lödfri adapter och då antar jag att sockeln måste vara borta?

    Sorry för dessa förmodligen otroligt basic frågorna, men någonstans ska man ju börja.

    /Fred

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ju om du är lat bara fylla på med "lite mer sockel" då x3 chippet antagligen kräver fler stift än den du redan har. Det är enklare än att ta bort den befintliga. Onödigt att sitta och löda en massa bara för att använda en lödfri adapter....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    0
    Tack för svaret Hansi! Som du säger så är det nog enklare att ta bort sockeln som sitter där nu då. Får kolla igen och se hur den sitter fast. Risken är väl att lödkolven får fram ändå för att få loss den.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    han sa precis tvärt om, låt sockeln sitta kvar och fyll på..

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    0
    Ah, just det!! Läste ju helt fel. Tack Evilboy!

    Då "fyller jag på" med mer sockel och slipper så vis köpa en adapter till X3 om jag fattat det rätt. Och med att "fylla på" med mer sockel antar jag att jag får på nåt sätt löda dit några fler stift?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får ju en ny stiftlist med X3 chippet. Bara att klippa bort några stift från den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    51
    Respekt
    0
    OK, då är jag med! Antar att jag inte kommer undan lödandet helt, men hur komplicerat kan det vara... Som sagt hyffsat novis på chipandet...

    Många tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. 7.1 Hur hittar jag BIOS-versioner, programvaror m.m. till XBOX?
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 22:25
  3. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  4. 2.1 Kommentarer till guiderna ENDAST som svar till DETTA inlägg!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2003-05-23, 08:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •