Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hur kopplar jag in en HD till ps2

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    32
    Respekt
    20

    Hur kopplar jag in en HD till ps2

    har precis idag börjat med ps2. undrar hur jag kan koppla in en hårddisk? kan man använda en vanlig IDE hårdisk? vad för typ av kabel behöver jag? hur ska hårdisken vara formaterad? kan man köra NTFS lr ska det vara FAT32 lr nått specielt till ps2? vill gärna ha svara snarasyt blir tokig! // PS2 Newbie

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för PS2 modell (scph-xxxxx)

    Du hittar iofs all information om du läser lite i trådarna.

    IDE = HD Advance / Hd Loader
    USB = USB Extreme
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    jag har SCPH-39004!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då rekommenderar jag hd advance, sony bredbandsadapter, xxxGB hårddisk

    c:a 650:- + c:a 1000-1500:- beroende på hdstorlek
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    vad jag har förstått av dom olika trådarna så måste man ha en nätverksadapter till ps2 för att koppla in hårdiskar! men om man instället använder det där usbextreme/usbadvanced är det möjligt att installera det på ett flash minne och använda det för att lagra spel/saves mm.?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom PS2 bara har usb 1.x och därmed max datahastighet c:a 1-1.5MB/s blir det dålig prestanda med USB.

    Sedan förstår jag inte exakt vad du vill lägga in på flashminnet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    32
    Respekt
    20
    det jag egentligen är ute efter är att i första hand (idag helst) ska kunna typ formatera ett usb minne så att ps2 tror att det är en HD så jag kan lagra saves på den! men även att lägga in spel våre nijc, tills jag har beställt en nätverks adapter plus hd advanced!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inget svar på det du vill göra med usbminne.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39
  2. hur ska jag gå till väga??
    By Kimo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 12:58
  3. Till PSXCare
    By Yamazaki in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 11:53
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  5. Hur försikig ska man vara med en ps2 med missiah installerad??
    By Sonik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •