Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Slayers Evox eller Superdisc?

callyboy Guest

Slayers Evox eller Superdisc?

Hallå!
    Jag har sökt på internet länge nu på alla möjliga sidor men jag får inte reda på svaret på min fråga; Jag har en skiva som heter "Slayers Evox Autoinstaller v2.6". Är detta samma som superdisc och om inte, vad är skillnaden?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    nej de e inte samma, vet ej skillnaden men du kan ladda ner superisc i dc ellere mirc

callyboy Guest
    Okej, tack för snabbt svar, jag har en fråga till kom jag på. Jag har en Seagate 40 gigare HD som jag hade tänkt sätta in i xboxen för tillfället. Jag vet inte riktigt om den funkar som den ska så jag undrar om det finns några risker för xboxen om jag sätter in den och installerar superdisc på den.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    nej det finns ingen risk vad jag vet, om 40 giggaren inte funka sätt tillbaka orginal bara.
    men varja gång du byter hd måste du formatera med superdisc tror jag

callyboy Guest
    Okej, men jag laddade ner mIRC där man kan få tag i senaste versionen av super-disc men den heter "Superdisc_3.7.rc8.rar". Läste ett inlägg av Hansi där det stog att man inte ksulle ta super-discar med 3:e versionssiffra, men jga är inte säker på om den är det eller inte. Inne på den här sidan stog det om versionen: http://meph.eu.org/super-disc/viewforum.php?f=14
    Last edited by callyboy; 2005-04-12 at 21:17.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Verkar ok
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av callyboy
    Hallå!
    Jag har sökt på internet länge nu på alla möjliga sidor men jag får inte reda på svaret på min fråga; Jag har en skiva som heter "Slayers Evox Autoinstaller v2.6". Är detta samma som superdisc och om inte, vad är skillnaden?
    nån som har testat båda och kan säga vad det är för skillnad på dom 2?
    |Xbox|
    |Xenium Ice|
    |80 GiB HDD|
    |Xlink: svanfors|

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Jo det är en SD som innehåller samma program som en SD3.7, du kan om du vill installera den på din XBOX.

Det är bara det att du får uppgradera vissa program som tex DVD2XBOX, XBMC till senaste versioner men det är lätt.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    han menar nog skillnaden mellan slayer och superdisc

callyboy Guest
    Men gör det någon skillnad om jag har en xbox v. 1.6?

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    22
    nej

callyboy Guest
    Citat Original inlägg av svanfors
    nån som har testat båda och kan säga vad det är för skillnad på dom 2?
    Jag har nu testat båda och måste säga att skillnaden är minimal, men själv föredrar jag ändå Slayers Evox eftersom att den är nyare.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Öppnar du den så ser du att vissa matrial är över 6 mån gammalt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

callyboy Guest
    Men superdisc är äldre!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den NI har ja :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

callyboy Guest
    Vilken är den senaste då?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Min SD har bara det senaste i APPS väg för xboxen

callyboy Guest
    Page63 >>> Okej, men den man kunde ladda hem från mirc som tydligen ska vara den senaste hade äldre program än Slayers, men, men, eftersom att Superdisc och Slaryers är ungefär samma så spelar det ingen större roll.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Man ska inte strirra sig blint på V3.7rc8 utan på vad man själv kan göra med alla SD som finns ute på nätet typ torrent MIRc sux.

Liknande diskussioner

1. några frågor om superdisc
    By smajjl in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 21:57
  2. SuperDisc eller FIREFuCKERS X-DISK?
    By milk_oboy in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 12:27
  3. Evox. Small eller large?
    By go4it in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-04-06, 21:20
  4. Superdisc och mediaplayer frågor
    By Fool in forum Evolution-X Dashboard