Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: problem med reboot

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    problem med reboot

    Har ett problem med att reboota. Boxen hänger sig bara. Har försökt ändra i settings men utan resultat.
    Jag har ett alladin advanced chip om det hjälper.
    Tacksam för hjälp med detta

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Checka lödpunkterna, By bios etc

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Använd senaste m8_16 bios med in-game-reset "compatible" inpatchat (med hjälp av evtool) om du har en xbox version 1.6

    Använd x-ecuter 2 4983.06 om du har en äldre box

    Stäng av "IGR/In game reset" i evolution-x dashboard system->settings eftersom du skall använda BIOS för detta, inte dashboardens usla försök att få det att fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hehe jag är inget snille när det gäller såna här saker ;p
    Jag hittade m8_16 biosen, vart lägger jag det då? jag har två olika xboxar, en med alladin chip och en med chameleon.

    Innan jag formaterade boxen med chameleon så hade jag 3 eller 4 olika banker som man då kunda ha olika biosar på. Men efter formateringen så försvann allt, hur får jag tillbaka det? Tacksam för svar, tack på förhand.
    Last edited by tobice; 2005-04-13 at 02:53.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    hmm, alladin chippet är det ju bara att skicka över ditt nya bios till din bios mapp (om du använder Evox det vill säga eller om du har en programmerare så är det ju ännu enklare!). Med chameleon vet ja inte säkert, har aldrig testat det chippet. Men om det inte finns en programmerae till den så är det ju bara som sagt att skicka över det till evox mapp och flasha det internt.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Förlåt om jag är jobbig men hur i tusan flashar man? Finns det program för sånt inne i boxen? Jag kör med EvoX, SuperDisc 3.7lite eller 3.8lite, kommer inte ihåg :S

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om du flashar via "system utils flash bios" spelar det ingen roll vilken storlek du väljer då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip OM man nu har ett sådant.
    Flashar du med xflash under "Apps" så måste du välja RÄTT storlek på bioset som i ovan ex 1024K bios. Gäller även för programerare
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Perfekt, då vet jag allt jag behöver veta! Tack så mycket

Liknande diskussioner

  1. Problem med PS2(Two) DMS4Pro installerat!
    By amlin in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 17:51
  2. Problem med G:
    By EGo- in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 14:26
  3. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  4. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  5. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •