Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Spel på 2 skivor

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

Spel på 2 skivor

Hej hej, undrar hur jag ska lägga in ett spel som är på 2 skivor... Ska jag packa upp båda isofilerna och sen bara lägga över allt eller hur ska jag göra?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Har du spelet på två skivor iform av iso:s?

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    21
    Om du har två Iso filer som du vill bränna på dvd/cd så använder du bara nero (eller annat prog.) Tryck Arkiv --> Burn Iso, eller något liknande. Annars kan du ju använda Craxtion.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Nä alltså jag har två iso filer på datorn som jag kör över med xisofer om jag kan göra på det sättet men jag är lite osäker hur den lägger upp spelet på xboxen då eftersom det är 2 filer... Därför undra jag om jag måste "extracta" iso filerna och lägga dom i en å samma map på xboxen... Lite krångligt men ni förstår säkert hur jag menar... Bränt iso filer med nero har jag nog gjort sen iso filerna uppfanns höll jag på att säga så det kan jag då

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    21
    tja om du bara skall få in spelen till xboxen så är det ju bara att sätta ihop datorn med xboxen, ladda ner qwix eller xfer och skicka över. Piece of cake!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Lägger den upp det rätt då så spelet funkar?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    "beror på"

Jag lade in ett sådant spel på hårddisken en gång, scooby doo nånting. Det spelet hade olika varianter av samma filer på respektive skiva. Så ena skivan kanske hade en 300MB fil som innehöll speldatat som behövdes när man spelade nivåerna som låg på den skivan.

Den andra skivan hade samma fil men med t.ex. 0 bytes eller åtminstonde mycket mindre än 300MB. Så då var man tvungen att leta reda på den största versionen av varje fil.

Det skulle även kunna vara så att datafiler är ändrade och finns i olika versioner.

Enklast är att lägga in spelet i två separata kataloger om du inte orkar sortera ut rätt filer. Eller skaffa spelet i en version på EN skiva...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Jag provade att köra över båda filerna med xfer och spelet startar då iallafall å funkar att spela, om det sen dyker upp problem när man kommer till andra banor vet jag ju inte, det gällde Rallisport Challange 2 och det är två mappar som heter dvd1 och dvd2 så jag tog förgivet att spelet är orginal på 2 skivor och i .nfo´n står det så här.

Note: Nothing ripped.(120mb of movies and 300mb of audio so...)
    So we have made an elit 2 dvd5 Version.
    Enable autosave.
    DVD1: AUSTRALIA
    MONTE CARLO
    SWEDEN
    GREAT BRITAIN 5 (80%)

DVD2: USA
    ARGENTINE
    CANADA
    SWEDEN
    GREAT BRITAIN (all)

Men men, det funkar ju nu iallafall, jag vet ju inte hur xboxen funkar med spel som kanske inte är riktigt 100 d.v.s om jag får problem senare eller om jag redan borde ha fått det... Tack för svaren.

Liknande diskussioner

1. Köra brända spel på skivor.
    By zargo in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-03-02, 20:26
  2. Kopa ett spel som är flera skivor ???
    By XsnowboarderX in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-09-10, 13:37
  3. Spel med 2 skivor...
    By Phaze in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 11:46
  4. vill kunna köra divx filmer och spel på cd-r skivor.....
    By Da[N]y in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 13:34
  5. spel på flera skivor än en!
    By nitrid in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 00:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner