Har en xbox 1.6 versionen med Aladdin advance plus XT chip isatt (har gjort det själv och fungerar klockrent)
Jag har oxå läst om att man kan bli bannad av att köra med chippet online så det vill man ju inte göra. Jag tänkte ansluta xboxen idag och har en lapp där det står att man skall trycka på startknappen snabbt för att koppla ifrån chippet och då skall ejectknappen lysa grönt, men den blinkar grönt och jag får ett felmeddelande 13.
(inklistrat från hansi)
"13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)"
Detta felmeddelande fanns inte innan jag installerade consoldisk kommer jag ihåg, så jag har väl klantat till det på nåt sätt,
1 till sak. När jag startar xboxen med chippet så kommer Avalaunch igång, sen när man går till xbmc och vill avsluta där och tillbaka till dashboard så startar Unleash X ?? ska den inte hoppa till avalaunch då - kan det vara att felet ligger här, att ms dashboard skulle komma igång egentligen men att unleash x pajar det, hur avinstallerar jag unleash x
finns det något sätt att fixa detta? kan någon hjälpa mej plz...
Bookmarks