Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Kategorisera spel under GAMES menyn

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20

    Kategorisera spel under GAMES menyn

    Om man fyller 200gb med spel så har man en del att scrolla igenom för att hitta det man söker, därför skulle jag vilja kategorisera alla mina spel i olika mappar. Tex "Racing, Sport, Action, Adventure, Shoot'em up osv". Kan man göra detta i xbmc? Det verkar ju som att går man in under GAMES i menyn så söker den bara efter .xbe filer och listar dom mappar med en .xbe fil i. Men om jag då har en katalog som heter "sport" och i den katalogen ligger mitt spel så kommer den inte att lista denna mappen eftersom .xbe filen ligger först i nästkommande katalog. Man kan ju redigera XboxMediaCenter.xml att lista det som ligger 2kataloger under men då kommer detta spel fortfarande upp direkt under GAMES! Någon som har en lösning på detta?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Section "Spel"
    {
    Section "Action"
    {
    AutoAddItem "e:\Games\Action\"
    AutoAddItem "f:\Games\Action\"
    SortAll
    }
    Section "Horror"
    {
    AutoAddItem "e:\Games\Horror\"
    AutoAddItem "f:\Games\Horror"
    SortAll
    }
    Section "Sport"
    {
    AutoAddItem "e:\Games\Sport\"
    AutoAddItem "f:\Games\Sport\"
    SortAll
    }
    }
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Uhm, tack för ditt svar.. synd bara att jag inte förstod det!
    Skall man skriva in detta i XboxMediaCenter.xml eller var skriver jag in detta någonstans?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Här kan du hitta lösningen på ditt problem.
    http://manual.xboxmediacenter.de/wak...Programs&v=3n4

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om han inte förstod mitt svar hur skall han förstå allt detta
    Nej mitt var i EvoX.ini gäller för evoxdashen.
    Men jag har samma system för XBMC men har inte tillgång till den XML filen just nu, leta i forumet lite tror jag skrivit ner den där någonstans.

    Då får man fram dom olika kategorierna som ACTION, SPORT, HORROR, KIDZ, sen ser man resp kat innehåll av spel
    Last edited by pege63; 2005-04-14 at 12:04.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Tack båda två för er respons! Jag är just nu på jobbet så jag kan inte lusläsa den länken som MANCO skickade ovan, men om det står någonstans där i hur man skapar kategorier så får jag försöka läsa mig till det!

    Jag sökte igenom dina inlägg PEGE63 men inget av dom jag fann innehöll något om XboxMediaCenter.xml bara det som du skrev till mig ovan! OM du har möjlighet och lust, kan du kanske vid något tillfälle posta ett inlägg där du kopierat den delen av XboxMediaCenter.xml som detta står? Annars får jag försöka läsa igenom länken ovan ikväll och se om jag kan bli något klokare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Hmm... har läst igenom länken du skickade MANCO, men... där står väl inte hur man löser mitt problem att få upp genre mapparna i GAMES menyn? Bara hur man gör för att XBMC ska söka igenom dina undermappar där du lagt dina spel.. dvs om man lagt dom under "F/Games/" och sedan i en undermapp som är tex genre "Racing" eller "Shooters" ? Men då hamnar ju ALLA spelen fortfarande i huvudfönstret för GAMES.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja men på mitt sätt får du det i mappar som, Action, Horror, Sport, Kidz eller vad man nu vill
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Ja, men HUR GÖR JAG!!!?? DESPERAT....

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    E på jobb nu ska lägga ut det efter 13.00 oki
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Ah, du e ju helt underbar! Det tackar och bockar jag för...

    När jag ändå har dig på tråden ska jag ställa en följdfråga: Kan man på något sätt flytta spelen från Games till dom olika kategorimapparna jag kommer att använda? Eller måste jag plocka bort dom och sedan föra över dom igen via Quix? (tar ju sån j#¤%la tid)
    Last edited by PussyWagon; 2005-04-15 at 10:56.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    använd utforskar programmet i XBMC ser ut som Totalcommander.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    <myprograms>
    <default>F:\Games\</default>
    <bookmark>
    <name>Action Games</name>
    <path>F:\Games\Action\</path>
    <depth>1</depth>
    </bookmark>
    <bookmark>
    <name>Horror Games</name>
    <path>F:\Games\Horror\</path>
    <depth>1</depth>
    </bookmark>
    <bookmark>
    <name>Sport Games</name>
    <path>F:\Games\Sport\</path>
    <depth>1</depth>
    </bookmark>
    <bookmark>
    <name>Programs</name>
    <path>F:\Apps\</path>
    <depth>1</depth>
    </bookmark>
    <bookmark>
    <name>DVD-Game</name>
    <path>D:\default.xbe</path>
    <depth>1</depth>
    </bookmark>
    </myprograms>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Tack så mycket! Jag skulle iofs bara velat haft dom olika kategorierna i fönstret på högersidan som vanliga mappar. Inte under menyn på vänstersida, utan låtit den vara orörd. Men det går kanske inte? :/ Men tack så jättemycket iaf, jag får ha det så här tills vidare, bättre än innan!!

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Jag kan förstå att det blir jobbigt med många spel i Evox och XBMC, men i Avalaunch scrollar man ju lätt igenom hundratals spel om man så vill!
    Xbox v1.4, Aladdin Advanced, X2 4981 Bios, 160 GB HD
    HDD-LED, Clear Jewel + rund CCD, 80 mm LED-Fan, USB Port

    Xbox länkar...Allmän Info...Bilder - Mods...

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jag får fram dom i både Höger & vänster
    så vill man ju slippa & skrolla & välja en kategori istället där just D spelet finns i som man vill spela
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Mjo... det får jag med. Men grejen är den att man kan inte ha fler än 5st menyer på vänster sida. Och eftersom jag vill ha fler kategorier än 5st betyder detta att "default" menyerna som brukar finnas där inte kommer med. Dvs, Games, Emulators, Apps, DVD-Game. Jag vill bara ha dessa standard menyerna där och sedan välja kategori ENDAST på högersidan i form av mappar. Dessutom vill jag kunna lägga in en bild i tex mappen "Action" som då skall visas när man ser dom olika kategorierna. Precis som man kan göra med vanliga mappar i Musik och Film! Men det verkar som att det inte går att göra detta *ledsen* men tycker o andra sidan det är väldigt konstigt för det är rätt många som har hdd på >200gb och då får man detta "problem".

    Men har du en lösning på detta med så återkom gärna!

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Bara för att klargöra för en nybörjare

    Om jag har Avalaunch och vill kategorisera spel under GAMES menyn ska jag göra som beskrivs ovan då?

Liknande diskussioner

  1. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  2. Games till Spel
    By Luffaren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 14:54
  3. Hur får jag tillbaka games å apps på menyn?
    By mattiazz in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 10:24
  4. Undermappar i Games menyn?
    By Wiz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 11:41
  5. Radera i Games menyn
    By icebar67 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-30, 11:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •