Hej!
Jag har lyckats göra fullständiga fungerande backuper på mina spel och gjorde så här:
med Prassi PrimoDVD gjorde jag en ISO av DVD'n, går säkert "lika bra med selleri"(=valfritt brännarprogram som kan skapa DVD-image'ar) men jag valde Primo för de flesta verkar rekommendera det.
Tyvärr känner inte Primo till min brännare (Pioneer DVR-105) så jag blev tvungen att bränna i Alcohol120% (rekommenderas varmt. jag använder det till allt annat, t.ex. ISO-mountning för att slippa bränna PC-spel som man ändå bara installerar helt en enda gång).
Troligen går det även att dra ut en ISO via Alcohol också men eftersom det funkade så här första gången så ville jag inte ändra på ett vinnande koncept.
Det enda tråkiga/oroande är att man inte får med något cue-sheet från Alcohol men det har gått bra att bränna dem direkt i Alcohol i alla fall.
Att fixa själva ISOn tar ca 25-30 minuter, bränningen ungefär lika lång tid...har man både DVD-läsare och en separat DVD-brännare kan man nog komma undan med en backup under halvtimman.
<small>[ 18 March 2003, 08:53: Meddelandet redigerat av: Tommy_2Tall ]</small>
/Tommy 2Tall
There are doors I haven't opened, windows yet to look through...
going forward may not be the answer. Maybe I should go back.
Bookmarks