Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Verbatim DVD-R 8x + NEC ND-3520 DualLayer

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Verbatim DVD-R 8x + NEC ND-3520 DualLayer

Nu är det något som är mycket konstigt.
    jag har nyligen fåt hem mitt PS Two med DMS4 lite , jag kör bara brännda spel på den ( just nu ) mina första spel brännde jag på Traxdata DVD-R & dem verkade fungera mycket bra , 5 st ( metal gear solid 3 , Street finghter annaverisery , megman annaverseriy , def jam fight for NY och guilty gear isuka )

men när dem tog slut så beställde jag Verbatim DVD-R 8xspeed printable (från http://www.********.com ) & jag har bara brännt 2 st spel i 2x Hastighet ( på min NEC ND-3520 Dual-Layer DVD ) Men dem verkar ändå vara mycket instabila , hackar i filmer och mycket långa laddningstider spelen är ( Tekken 5 + Katamarai Damacy )

nu skulle jag villja veta om någon mer har haft liknade problem ?
    eller om det kan vara något som är fel , vad kan jag göra för att testa vart felet ligger ?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    nehe , nu har jag brännt ännu fler spel på Verbatim o dem verkar inte vara något bra för mitt PS Two , hur är det för er ? , jag har ju sett att det var många som tipsade om Verbatim , det var ju därför jag köpte dem !

Ändå verkar det bara vara skit , Traxdata är SÅ mycket bättre!
    Så om någon är intresserad av att köpa ca 100 St Verbatim hör av er !

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Eller byta mot Traxdata så är det bara att säga till ...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Har själv brännt över 500st verbatim 4x/8x/12x funkar klockrent varenda gång. Dock kör jag aldrig med printable versionen. Prova byt program som t.ex Alcohol 120% eller dvd decrypter eller konstrollera om ditt media inte är fake, den borde ha MCC på media ID.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    vad är MCC ? , alltså spelen "fungerar" , men dem hackar som bara den! Och laddningstiderna är ju aslånga så man hinner ju somna innan ett spel startar.

ska dock testa något annat brännarprogram , tack för tipset återkommer om hur det går.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Ankokuu , hade du med PS Two eller vanligt PS 2 ? o vad brännde du med för program då ? , och vad hade du för brännare ?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    PsTwo + DM4 lite + neofix

Pioneer A08 och A04 är brännare som jag använder

Alcohol 120& (nu) har tidigare använt dvd decrypter och recordnow max.
    Undvik nero

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av HAP
    vad är MCC ? , alltså spelen "fungerar" , men dem hackar som bara den! Och laddningstiderna är ju aslånga så man hinner ju somna innan ett spel startar.
    Läs detta artikel om media ID, bara för att det är verbatim betyder det inte att det är "äkta" vara.

http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    ok nu har jag testat att köra DVD'n i DVDInfo och det säger att det är MCC i allafall , så det ska inte vara något problem ...

Jag har dock inte testat något annat brännarprogram ännu , men det funkar ju med andra DVD's i Nero , mycket konstigt ...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    nu tror jag att jag har hittat felet.

när jag brännde med 2x så har det inte funkat en ända gång , men nu när jag äntligen testade att bränna i 4x få fungerade det perfekt hitills i allafall , har brännt 3 st skivor nu oi alla har funkat ... :O

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Jag har faktiskt exakt samma problem.. spel på nåra gamla som ja trodde va dåliga skivor (SW tech eller nått) funkar rejält bra på min ps2, har dock upptäckt lite småfel långt in i ett par spel, att det hackar lite i en enskild filmsekvens tex. Men Verbatim funkar knappt alls, laddningstiderna är långa som satan och det hackar i filmer.. jag prövade endå att bränna i 4x och trodde att det skulle fungera men det blev faktiskt sämre... så om du kan beskriva kanske lite mer detaljerat, hur du gjorde med olika inställningar eller vet nått som gjorde att verbatinm skivorna funkade så skulle det hjälpa jätte mycket.. ja kan nämligen inte få tag i mer av dom gamla skivorna och jag vill tien beställa 100 st ritek skivor eller nått om ja ens inte e säker på att dom hellr funkar.. och det är en nyu ps2 så det kan inte vara så dåligt med linsen..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    hmm , jag vet inte hur jag ska beskriva mera ... ? , jag har som sagt Verbatim DVD-R 8x + NEC ND-3520 DualLayer , jag har nyaste Nero + Nyaste Firmware till brännaren oh skivorna funkar bara om man brännare dem i 4x , bränner man i 2x så funkar dem inte ...

jag kan inte förstå vad det beror på men så är det bara.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Alchol 120% är ett bättre program
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Har samma problem, samma skivor och samma brännare men jag bränner med dvddecrypter. Kanske skulle ta och testa att bränna i 4x då.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Tydligen är dom där verbatim inte så bra som alla säger... men Forzo vilka skvor brukar funka perfekt på din PS2... funkar riktiga ritek bra eller?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    har inte testat med ritek men princo funkade perfekt...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    har kört mer ritek och dom har fungerat perfekt... ND-2500 brännare patchad med DL stöd...
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    21
    HAP skrev:
    >hmm , jag vet inte hur jag ska beskriva mera ... ? , jag har som sagt Verbatim DVD-R
    >8x + NEC ND-3520 DualLayer , jag har nyaste Nero + Nyaste Firmware till brännaren
    >oh skivorna funkar bara om man brännare dem i 4x , bränner man i 2x så funkar dem
    >inte ... jag kan inte förstå vad det beror på men så är det bara.

Intressant...
    Gissning: Verbatim DataLifePlus DVD-R 8x media är svårare/annorlunda/"omöjligt" att bränna med bra kvalitet i 2x. Jfr motsvarande situation med CD-R nuförtiden, det blir faktiskt sämre kvalitet på kopiorna om man bränner långsamt! Samma sak kommer att ske med DVD+-R media, skivorna är gjorda för att ge bra resultat i 8-16x bränningsfart och om de gör det är man förstås villig att offra mek för att få lika bra resultat i 2x. Vem vill bränna i 2x om man inte "måste"?

Det är också möjligt att FW (även den allra senaste) i just NEC ND-3520 inte har bra funktioner för att bränna dessa skivor i 2x även om det går. Om man har en DVD-läsare som har funktionerna som DvdInfoPro behöver för att köra ett PIF/PIE/Jitter test, gör det och jämför en skiva bränd i 2x med en bränd i 4x resp 8x. Jag har själv gjort det och det blir lika bra eller ibland bättre i 4x än 2x med min LG GSA-5120D. Däremot är det lite tveksamma resultat i 8x DVD+R, men jag har gjort på tok för få bränningar för att kunna dra nån slutsats alls.

/M
    -
    PStwo w. DMS4 Pro ToxicBIOS 1.2

Liknande diskussioner

1. PC Dvd oläsbar? XboxDvd I PC..möjligt?
    By farsight in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 12:10
  2. DVD Eject...
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 22:41
  3. NEC DVD BRÄNNAREN??????
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-17, 12:20
  4. NEC DVD brännaren
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 13:18
  5. DVD reg X i danmark?