Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Skillnaderna mellan x-ecuter 3 och Smart XX?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Skillnaderna mellan x-ecuter 3 och Smart XX?

    Hej! Kan någon beskriva skillnaderna mellan x-ecuter 3 och Smart XX?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SmartXX har 4M minne, varav 3.5M är lediga för BIOS, resten för chipets menyer osv

    X-ecuter 3 har 2M minne, och har ett "eget" BIOS på 1M som inkluderar chippets menyer


    X-ecuter 3 har massor med funktioner för att ställa in hur xboxens startbild skall se ut (färger osv), i övrigt är chippen mycket lika.

    Fördelen med X-ecuter 3 är att dess BIOS har en funktion som hindrar spelen/xboxen från att försöka ansluta till xbox live. Mindre risk för att man råkar banna sin box genom att välja fel meny i ett spel när chippet är aktivt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Läste att X-ecuter 3 inte klarar av att låsa up hårddisken men SmartXX klarar det. Stämmer det? Vad menas med att låsa upp HD?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    X-ecuter 3 klarar allt som SmartXX klarar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack!

  6. #6
    japp X-ecuter klarar allt som SmatXX kan och lite till!!

    SmartXX
    +4 MB flash
    -Ingen switch på utsidan

    Xecuter 3
    +Switch på utsidan
    -Lite för lite...2MB Flash

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    251
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Fördelen med X-ecuter 3 är att dess BIOS har en funktion som hindrar spelen/xboxen från att försöka ansluta till xbox live. Mindre risk för att man råkar banna sin box genom att välja fel meny i ett spel när chippet är aktivt.
    Finns det inte xecutor 2 bios som också spärrar xboxen för att gå in på live?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, det lär ju vara med i senaste x2 bioset nu
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Finns web servern i X-ecuter 3???

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    kan man då inte bara lägga det executerbioset på sitt smartXX 2.0 cipp?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    X-ecuter 3 bioset fungerar bara på x-ecuter 3, men du kan använda x-ecuter 2 biosarna i SmartXX.

    Det du inte får med är det x-ecuter kallar för "live" funktionerna. Dom har ingenting med onlinesystemet xbox live att göra, utan handlar om att man från chippets/biosets menyer direkt kan ställa in alla parametrar för färger, bootordning m.m.

    I senaste X-ecuter 2 bioset kan man ändra många inställningar, men dessa görs i en konfigurationsfil. För att enklare göra ändringar i den filen finns det flera "x2 bios config" program som man kan köra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    coolt, kanske testar det sen, har inte tid just nu (håller på att förbereda årets julgran, DVS xboxet )
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Koppling mellan hårddisk och PS2
    By superapan in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 00:37
  2. Seg överföringshastighet mellan PC och XBMC
    By ionakka in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-26, 01:22
  3. Krångel med koppling mellan dator och box
    By styris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 13:17
  4. Skilnad mellan rev 1.0 och rev 1.5?
    By robban1212 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 08:44
  5. Hansi: skillnad mellan action replay 2 och gameshark 2?
    By Spookman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-12, 17:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •