Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Beginning from scratch

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21

Beginning from scratch

OK, så här e de..

Min polare köpte ett xbox till mig i Dubai nån månad sen och jag har varit nöjd med att bara spela på de..

Nu vill jag ju ha ut de mesta ur de o ja tänkte därför se vad jag kan göra..

När jag startar xboxet så måste jag starta de på ett visst sätt för att de ska gå o lira brända spel, då startar de me en orange lampa o de står EvoX på startskärmen. Sen när jag kommer in i menysystemet ser det precis likadant ut som på ett vanligt ochippat xbox, jag har bara precis de vanliga sakerna.

Jag har fått höra av min halvflummiga vän i malmö att jag borde fixa till de så ja har det han kallar "riktiga" EvoX.. men frågan som tillkommer är ju förstås HUR!

Jag har tankat ner Superdisc 3.7.8, som jag av malmöbon blivit tillsagd, men de e så långt jag kommit..
    Jag har ingen aning om vad det är för chip i lådan och inte heller vad det är för HDD. Inne på "Memory" saken står det att jag har 50000+ slots available och det även om jag fyller upp dem med ca 20000 slots musik

Jag är den största xbox n00ben som finns och jag skulle upskatta all tänkbar input som kan hjälpa...

/// Mange

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du har ett Evox bios det du skall göra är att du bränner ner den där SD3.7rc8 på en DVD-RW skiva sätter i den i DVDn bootar om så ska den hugga tag i DVD-RW skivan i DVDn, gå sedan in på PSXCARE menyn på skivan & installera liten eller stor HD installation, har du en ORGINAL HD ska du välja liten HD installation när allt e färdigt, kan du ta ut skivan, boota om så ska du komma till evxdashen om allt blivit rätt utfört.
    Se mer under GUIDER i forumet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    finfint, men ja vet ju som sagt inte vad det är för HDD i lådan... finns det något enkelt sett att kolla de på? Det självklara e ju att öppna o kolla men det kanske finns något smidigare...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    Låter som du har ett alladin chip, och du har förmodligen orginal hdd`n i.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    Men om jag har orginal HDDn varför fylls den inte då? Eller det e så pass mycket mer plats än 50000 slots så de inte syns på det totala

Och om jag nu gör som pege63 skrev, kommer inte HDDn formateras då? jag har ju nämligen en hel del saves som jag inte vill förlora..
    Last edited by KunG_MangE; 2005-03-31 at 13:09.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej ingen formattering sker så länge du inte väljer "format" i menyn.

Du bör kunna gå in i evo-x settings när du startat superdisc och se hur stor hårddisk det är, men förmodligen är det originaldisk = "install evo-x small drive"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    ok, tack...

fixar me de när jag kommer hem från jobb, om ja inte däckar på soffan dvs.

Blir spännande sen när jag ska försöka koppla in XBOXet i mitt f*cked up nätverk..
    Heffalump Ein neüer Freünd füer Winnie Puuh

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    Hur ser man vilken version av moderkortet man har?

har sett en massa guider men mina siffror finns inte me, inte ens nära...

K: 1.00.5838.01
    D: 1.00.5960.01

s/n: 4043163 44505

och nu när jag endå yrar... finns det nått sätt ja kan kolla vilket chip de e jag har? Antar att de går med superdisc...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    detta är det allra enklaste.......

http://www.xbox-scene.com/versions_1.php

det e bara att följa guiden steg för steg.....

om du inte vill öppna boxen så kan du med relativt stor säkerhetestämma det med denna guiden..... men du e aldrig hundra procent säker för än du har öppnat boxen....

http://www.xbox-scene.com/versions_0.php

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    men jag vill inte öppna de... och mina siffror finns inte me på tabellen..

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    antiningen så öppnar du den eller så får du leva i ovisshet

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    yeye, ja har iofs ingen aning om varför ja vill veta... vet inte vad det påverkar utom typ... chip kompabilitet, o ja vet inte va de e för chip heller men dom funkar iaf ihop

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    då e de ju bra......

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    nu har ja fobbat till de...

va inne i XBMC o fixade video inställningar o ja har för mig att ja vale nånting 16:9...
    o sen blev de svart, har inte haft bild sen dess, bara ljud... misstänker att jag ställde om till NTCS. har försökt en del lösningar men inget verkar funka någe vidare...
    de lösningar jag kommit på är:

- Gå in via FTP o fixa till inställningarna så de e PAL...
    **Försökte de men vart 15e sekund eller så, så börjar den söka skiva och av nån anledning så försvinner nätverksanslutningen då...

- Starta med superdisc, eftersom den har egna inställningar bör jag få bild då
    **Nej, tror inte ens den bootar skivan, söker skiva med jämna intervall...

please help me!

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    vilken videoinställning kan göra något sånt mot en stackars krysslåda...

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    tjo...

nu har ja öppnat upp lådan för att se om de va nått som inte såg rätt ut, och det visar sig att chippet var ett aladdin 2 och att det satt i sin socket lite halvkasst så jag tryckte till det lite lätt... men det kan ju knappast vara det som orsakat mina problem innan eller hur? det fungerade ju fint tills ja ändrade nån inställning o då dog bilden och läsaren började skumma sig... men nu när jag startar de så startar det som "vanligt" utan bild men man hinner bara precis höra startsplashen bli klar innan det startar om och lampan blinkar grönt (brukar lysa orange).. nu börjar jag bli riktigt orolig...

inte för att det har med saken att göra men jag har även kollat upp vilken version det är av moderkortet och jag har en 1.6 (till min egen stora förvåning)

hansi, hjälp en stackars xbox noob upp på fötter igen

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Byte till SmartXX skulle nog fixa problemet eller ge lite mer ledtrådar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    men... det kommer kosta mig en förmögenhet med tanke på att jag troligen inte kan montera det själv och att ja bor ända nere i skåne och det kostar multum att skicka upp lådan till er (plus era kostnader och ett SmartXX)

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    tycker det borde lösa mina problem om jag reseta inställningarna i BIOS, eller? finns det något enkelt sätt att göra de?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Ja vi har allafall lärt oss en läxa av denna tråd att inte köpa xboxar från utlandet med hjälp av skumma malmöbor! AMEN! :P

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Sweden, Malmö/Landskrona
    Respekt
    21
    men... de funka ju fint tills jag börja klabba till de...

det vi har lärt oss e ju att jag inte e speciellt pro när de kommer till XBOX :P

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner