Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: inget dashbord. vad göra? :(

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

inget dashbord. vad göra? :(

Jag är i stort behov av hjälp! jag har lött in ett duoX2 chipp i xboxen o körde sen "complete install" från ***********.
    Men min polare som alltid måste pilla o leka med allt såg att jag hade flera dashbords inlagda så han gick in i system lr va det nu va och tänkte radera EvoX dashbord o bara ha Avalaunch..
    Ja hur som helst, när han starta om står det sen:

"Oops! Something is wrong! Error code 13"

och sen står det under att "code 13" står för "Dashbord could not be launched"

så då tänkte jag att det e väl bara att stoppa in console disc cd:n så ska den väl boota från den o formatera allt o installera nytt, men icke.. den vill inte boota. tror man måste va inne i ett dashbord för att det ska gå antar jag.

orginal bioset är fuckat också så det funkar ej.

Finns det nån vänlig själ därute som vet hur man kan gå tillväga för att fixa detta?
    Tacksam för svar.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    ingen som har nån idé?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    ladda ner superdisc och prova boota med den istället

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    ok..ska göra det.. men det funka att boota med *********** innan när jag va inne i dashboarden.. men nu när jag inte har nåt dashboard bootar den inte.. du tror inte det blir samma sak med superdisc?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    kanske, kanske inte du har ju inget att förlora....

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    jag har läst på andra forum där folk har samma problem o där får dom som svar att det inte hjälper med ***********, superdisc m.m.
    Disken har blivit låst o måste låsas upp på nåt vis.
    Men nu undrar jag, skulle man inte kunna starta med en disk som funkar o köra consoledisk. men precis innan man startar *********** byta till den andra hdd:en medan xboxen är igång för att sen fortsätta köra consoledisk?

går det göra så lr kan det bli nåt slags kortslutning lr liknande?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    nop

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    du kan nog glömma den idén...du kan inte byta hd medans den är igång...bad !idea!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    hehe ok.. va kan jag göra då?
    får väl antagligen köpa en ny hd o ge den till en polare för att installera in programvara o sen lägga in i min igen.. då borde det väl funka?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    det borde fungera.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rodeo_clown
    du kan nog glömma den idén...du kan inte byta hd medans den är igång...bad !idea!
    Jag bytte hdd när min xbox var igång.. detta pga att jag har endast en flashad xbox och jag fick den inte att bota ifrån skivan... fungerade iaf galant å göra så men en del xboxar kan låsa sig! man kan testa men det finns ingen garanti på att moderkortet håller men det gör det ju iofs inte heller med chippen å när man "hotflashar" dom..... allt är en risk! =P

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Det ska fungera att boota med SD3.7 booten ligger på default.xbe så den har inget med Evoxdash.xbe el xboxdash.xbe att göra, så vad din polare hade där att göra & ta bort evoxdash.xbe fattar jag inte alls eftersom avalaunch bootar med avalaunch.xbe el avadash.xbe, så man hade bara kunnat lägga den i C: utan att ändra ett skit eftersom BIOSER bootar med ngn av alternativen 1. evoxdash.xbe, 2. avadash.xbe, 3. xboxdash.xbe, 4. avalaunch.xbe som standard.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. vad kan man göra?
    By Bigg Snorre in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 16:43
  2. Vad måste jag göra för att kunna
    By Yaki in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-08-24, 16:17
  3. Vad ska jag göra med min box?
    By carpen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-02-20, 00:51
  4. JAG HAR XBOX 1.1 och matrix chip VAD SKA JAG GÖRA
    By IGNO in forum Matrix/Xodus Support