Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Läsning av chip'et

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Läsning av chip'et

Tjosan
    Har lite problem här när jag försöker få Xboxen att läsa chippet. Jag kör med pogo-pin installationen då jag inte vill ge mig in på lödningshistorian.
    Har testat med både 4977 och 4980 bios från X2 med samma resultat, även kollat pinnarna så dom står rätt....ON OFF ON OFF för bank 6 på 256k.
    Startar xboxen, chippet lyser fint men jag får upp error code 16 bara...hur jag än lirkar å testar med chippet.

Har installerat Dashboard och allt från superdisc 3.7 på hårdisken via en annan xbox som fungerar. Och på den så startar hd'n utan problem.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Det är en Xbox Ver 1.1 förresten.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Använd 4983.06 bioset
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Jo jag har funderat på de men den borde iaf läsa chipet?
    Jag har kört 4977 och 4980 på andra boxar utan problem så..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom du fixat hårddisken i en annan xbox så förutsätter jag att den är olåst. Hade chippet inte fungerat så hade du fått error 5 (hårddisk ej låst) eller error 6 (hårddisken låst i en annan xbox)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Så jag antar att chipet sitter inte fast korrekt? Dvs. pilla mera eller löda?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det jag säger är att med den information du gett mig här så verkar det som om chippet fungerar men du använder för gammal bios

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    ok tack så mycket

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    ok nu har jag testat på 3 olika banker med 4983.06 256k biosen....får fortfarande bara error code 16. Plus att jag upptäckte precis att lampan på chippet inte lyser när man startar xboxen... Det ska den väl göra? Den lyser inte heller när jag kopplar den till datorn men det gick att formatera/skriva utan problem så kan det bara vara lampan som gett upp då?
    Börjar slita håret här snart =(

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Du förresten...efter att jag startade om den ett par gånger å småpillat på chippet så startade den.....

Tack för en underbar sida! *lyfter på hatten*

*edit*
    glöm det...nu orkar jag inge mer...efter jag skruvat ihop den startade den om 2 gånger och blinkade röd/grön...svär högt fult och länge...skruvar isär...tar ur och sätter i alla kablar, startar upp, error 16....nu skiter jag i det å lämnar över den till en annan som får löda fast skiten
    Last edited by Physica; 2005-04-17 at 18:23.

Liknande diskussioner

1. Chipet startar inte?
    By Merlin.swe in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 00:57
  2. Spela NTSC-spel utan chipet påslaget?
    By apox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 10:18
  3. Aladdin Live flash-krångel och ett gäng frågor
    By illm in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 23:30
  4. "webbservern" i chipet.
    By Tcip-probablyhacked in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-07-19, 23:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner