Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: SpiderChip + XBoX 1.6 + Linux = Sant?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question SpiderChip + XBoX 1.6 + Linux = Sant?

    Är en relativt nybliven XBox-ägare som hittills kört med en helt original box.
    Tänkte nu att jag skulle installera chip i boxen för att i första hand kunna köra Linux. Har nämligen planerat att köra MythTV frontened på XBoxen, medan backend ska köras på en annan (Linux-) server.
    Då jag har en XBox v1.6 så verkar ju Spiderchipet vara vägen att gå om man vill ha ett lödfritt, men jag har läst i trådarna här att många verkar ha haft problem med monteringen. Hur är det? Är det en stor andel som haft problem, eller är det bara så att den (förhoppningsvis) lilla andelen med problem är de som märks här?
    Om jag fattat det hela rätt så ska det gå att köra Linux med de bios som kommer med chipet, stämmer det? Vad för extra möjligheter får man genom att flasha till något annat bios?
    Om jag köper ett Spiderchip, funkar det då att antingen direkt, eller vid senare tillfälle att byta till en större hårddisk?

    /LinuXBoX

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan använda vilket chip som helst för linux, byta hårddisk osv, inklusive spiderchip.

    Det är betydligt fler nöjda kunder än kunder med problem :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  2. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  3. XBOX LINUX 0.1 RELEASED!
    By Sheytan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-17, 04:22
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •