Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Mobil xbox

  1. #1

    Mobil xbox

    Skulle ni på psx kunna göra det här?

    Jag vill att ni tar ut xboxen från skalet, sätter in xboxen i en radiostyrd bil(som ni gör själva skalet för), moddar en trådlös Xbox kontroll så att man både kan spela med den på en frekvens och styra bilen på en annan, hittar en trådlös skartkabel, moddar in en skartkabel kontakt, hittar en trådlös el sladd, moddar in ett trådlöst nätverkskort, en liten Tv-skärm på toppen,speekers,kontakt för hörlurar och gör så att man kan stänga alla kontakter med luckor?

    Hur mycket skulle det kosta (jag har pengar) ?
    Last edited by Dranshmont; 2005-04-17 at 15:42.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    de e säkert jätte lätt

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    OMG! Nått sånt skulle jag aldrig ens kunna börja tänka på. Du har fantasi. Jag hoppas att du har fått 13 rätt elle vunnit på triss elle hästar för om de skulle kunna göra detta så skulle det ta flera dagars jobb och en massa material. Det kommer att bli dyyyrt. Men om du någonsin lyckas fixa detta så hoppas jag att du lägger upp bilder på den

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror det skiter sig med den trådlåsa elsladden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    HEHE Du får väll uppfinna ett 220v batteri Man skulle ju nog kunna ha ett bateri på 12v och så tar man bort nätagget men det skulle nog inte räcka så länge......

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man får väl bygga en stor modell typ gräsklipparmotor och driva en generator. Om inte annat så får man väl något att visa upp för alla fanatiska fläktmoddare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    man skulle ju kunna bygga en liten kärnreaktor......

  8. #8
    Men ok...vi skiter i sladden då. bara en vanlig. men kan ni sätta in att man startar upp den med kontrollen? jag vill oxå att den ska va chippad och ha kvar orginal Hdd:n men en ny oxå.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    på en vanlig kontroll så finns det en sladd som inte används..... med hjälp av den kan man göra en knapp som man kan starta xboxen med från kontrollen....... men med en trådlös kontroll så blir det nog svårare.....

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    Du får väl slänga på ett litet diesel krafverk. =)

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    kärnkraftverk e coolare än diesel.....

  12. #12
    men skulle ni kunna göra det?

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    det okmmer att bli dyrt.... man måste ha nått slags kraftverk elle batteri som den går bra med och sen e de en massa timmars jobb med det.....

  14. #14
    fan det blir inget av det

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ett sådant projekt gör man lämpligast själv på sin fritid. Om du inte verkligen är beredd att lägga ner tiotusentals kronor på att låta något företag göra det för flera hundra spänn i timmen.

    För timmar, det lär det gå åt många.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    138
    Respekt
    20
    han blir BANKRUTt

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vem vet, vi har en del kunder som inte verkar bli bankrutt i första taget :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    det finns alltid folk med gott om pengar.......

  19. #19
    Men om jag skulle göra det själv...skulle jag kunna få lite hjälp och råd då?

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Såg en bild på en xbox i bagaget på en radiostyrd Hummer H2. Vissa kan då aldrig växa upp.

  21. #21
    Ohhh!!!!!! Coolt!

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    hmm.... om du ska göra det själv så kräver det enorm händighet och kunnande inom elektronik...... en massa tålamod och enormt mycket tid.......

  23. #23
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Dranshmont
    Skulle ni på psx kunna göra det här?

    Jag vill att ni tar ut xboxen från skalet, sätter in xboxen i en radiostyrd bil(som ni gör själva skalet för), moddar en trådlös Xbox kontroll så att man både kan spela med den på en frekvens och styra bilen på en annan, hittar en trådlös skartkabel, moddar in en skartkabel kontakt, hittar en trådlös el sladd, moddar in ett trådlöst nätverkskort, en liten Tv-skärm på toppen,speekers,kontakt för hörlurar och gör så att man kan stänga alla kontakter med luckor?

    Hur mycket skulle det kosta (jag har pengar) ?
    Måste säga att detta var det mest idiotiska jag hört, hoppas du skojar...

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    idiotiskt och idiotiskt........ om man helt seriöst har kunskapen pengarna tiden och tålamodet så går det säkert att fixa........

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    138
    Respekt
    20
    tiden är gränsen för mig
    har ingen tid om jag vill försöka
    fast jag nöjer mig med den på golet

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Ystad
    Inlägg
    47
    Respekt
    0
    Kan man inte använda batteri som egentligen kommer från en bärbar dator....hade själv tänkt sätta in ett sådant i min egen box!!

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Det går kanske, men om man tittar på hur länge man kan använda den bärbara (som helt ut är gjord för att vara strömsnål) så kan man ju anta att det inte kommer vara så himla kul på en XBOX, som säkert inte är byggd för att vara strömsnål. Så om du kan köra din XBOX en timme kanske max (chansning, gissar snarare på mycket kortare tid men vill inte vara helt negativ), om du har ett fräsht battteri - hur kul/användbart är det?

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Ystad
    Inlägg
    47
    Respekt
    0
    Mmm...det är möjligt...det var bara en tanke...hade varit jävligt ballt om batteritidaen hade räckt lååång tid!!! hehehe
    BANNED:
    Kringgått *-filtret och länkat till konkurrerande hemsida

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •