Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Spel slutade fungera

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20

    Spel slutade fungera

    Alla xbox spel jag har, har jag brännt ut på skivor, och alla har funkat skit bra hela tiden, tills igår då jag skulle spela lite Tiger woods PGA tour 2005, som alltid har funkat kanon, men nu helt plötsligt så slutade just det spelet att fungera.
    Det startar inte längre, och det har ju legat i fodral hela tiden så det har knappast blivit repigt.

    Trodde först xboxen hade ballat ut, men så var inte fallet, eftersom alla mina andra spel funkar kanon.
    Vad beror det på att det spelet gjorde så?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gå igenom felsökningsguiden
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    Läste något om att uppdatera biosversionerna.

    Men hur katten gör man det, har ett evoX chip i boxen min!

    Snälla hjälp!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    nja..... ett chip från evo-x har du inte...... det ett bio från evo-x....... om du har 1.6 så e du antagligen m8_plus och då fins det inget nyare bios att tillgå för tillfället........ har du 1.0-1.5 så kan du stoppa i xecuter 4983.xx t.ex...........

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    hur vet jag om jag har 1.6 eller 1.0-1.1 ? (eller vad du nu sa )
    du får gärna ge mig en fullständig beskrivning, har väldigt svårt att hitta runt i alla menyer på xboxen

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    http://www.xbox-scene.com/versions_1.php

    har du 1.0-1.5 så kan du slänga in xecuter 4983.xx bioset..... har du 1.6 så har du antagligen redan m8_plus_16 bioset.........

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova det jag skrivit i guiden om att ställa klockan, rensa cache osv först


    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10602
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    så man måste skruva isär xboxen om man ska ha reda på vilken version man har ?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej.

    Vad händer om du startar config magic?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Om ett specifikt spel strular, prova att gå in i MS DASHBOARD och radera spelets gamesave. Se till att klockan går rätt först när du är i ms dashboard menyerna.
    Jag har raderat hela spelet ifrån hårddisken nu, så inga filer ifån spelet finns kvar.
    Men det här med klockan är jag lite fundersam över....jag lever i Sverige...men det står inte Stockholm eller någon annan svensk stad där bland alla länder/städer.....så jag satte det på GMT+01 Berlin.

    Men spelet startar inte ändå, även om det står när jag sätter i skivan att det är ett "game" och trycker sedan på restart, sen kommer microsoft texten fram och då startar alla mina andra spel, men här kommer inte "Tiger woods PGA tour 2005" längre....och det har alltid fungerat förut

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    HAR du raderat alla SAVES för spelet? Det måste du göra från MS DASHBOARD
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    HAR du raderat alla SAVES för spelet? Det måste du göra från MS DASHBOARD
    Ja jag har raderat hela spelet ifrån MS Dashbord, gjorde på följande vis : MS Dashboars > Memory > Och så valde hårddisken > och tog bort hela filen "tiger woods 2005", men det vägrar starta ändå.

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag har exakt samma proplem jag gick till och med och köpte 2003 men det händer lika dant där den enda skilnaden är att jag har ljud men ingen bild varken på tiger 2003 eller 2005 ,alla mina andra spel fungerar

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    aha okey, kan ju vara det som är problemet då

    tänkte på en anna sak dessutom, hur gör ni när ni lagt i en spel skiva och det står game, trycker ni på "starta om" eller vad trycker ni på?

Liknande diskussioner

  1. Har problem med vissa spel att fungera!
    By Tonlan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 10:47
  2. Hur får man Spel som Nintendo sega mm att fungera?
    By milax10 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 21:45
  3. Hmm, helt plötsligt slutar spel att fungera..
    By mrc. in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 20:36
  4. Vissa spel vägrar att fungera !!!
    By LillTimpa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 21:38
  5. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •