Hej alla!
Sitter och försöker komma underfund med hur jag skall göra för att göra backup på mina sparade spel (från minneskortet alltså). Det handlar alltså INTE om att lägga in spel på hårddisk eller något liknande.
Jag har:
- Playstation2, satin silver
- Ripper2 Ultra-chip
- Nätverksadapter
- Hårddisk
- HDLoader
- Minneskort
- ExecFTP 0.68
- WinXP-burk med FlashFXP m.m.
Problemet är följande: Allting funkar som det ska, ExecFTP startar som det ska från hårddisken (inlagt via hdl_dumb), och jag kan utan problem connecta till ftp-servern med FlashFXP.
Däremot "hänger" FlashFXP (har provat flera versioner) sig när man skall lista innehållet i /mc/0/. Timglaset kommer fram och försvinner inte, och dessutom måste jag starta om PS2:an för att kunna connecta igen (ExecFTP som hänger sig - Reset på PS2 funkar inte).
Har även provat att ftp:a till PS2:an via Windows inbyggda ftp-kommando via kommandotolken. Det har inte varit några problem direkt, jag kunde logga in, lista innehållet i /mc/0/ (med bl.a. BEDATA-SYSTEM och en massa annat). Däremot kan jag inte längre göra det heller (FlashFXP-problemet ovan har hängt med sedan början dock), för nu verkar det på något sätt ha hamnat i osynk, och jag vet inte hur jag skall "få tillbaka det". När man får logga in så får man aldrig "Login ok" förrän när man försöker köra nästa kommando, t.ex. pwd. Jag kan navigera i mappstrukturen, men det fungerar inte längre att lista filerna i /mc/0/ av någon anledning.
Skit samma egentligen, det jag vill ha reda på (bortsett från att jag gärna vill ha en lösning på ovanstående är hur man enklast (med ovan nämnda utrustning) gör backup på sina sparade spel från minneskortet?
Finns det något program som man kan köra på PS2:an (helst då icke-kommersiellt) och PC:n för att lagra undan sparade spel? Jag vill inte ändra sparningarna, bara göra backup för att eventuellt lägga tillbaka dem i framtiden.
Jag har för övrigt testat en version av AR MAX EVO, men den vill inte känna igen min USB-minnespinne (som för övrigt funkar utmärkt med GT4). Finns det något freeware-program som kan spara ner gamesaves till USB-pinne?
Många frågor, kanske enkla svar - den som lever får se...
- Peter
Bookmarks