Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Orginalflashning???

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21

Orginalflashning???

Hade min xbox V1.1 endast flashad förut med xecuter XXX bios. Då fungerade allt klockrent men sen kom jag på att ja villa montera in ett duox2 chipp i den och återställa orginalbioset till orginal.. Men när jag flashade orginalbioset så valde jag förmodligen fel bios så de startar inte längre. Får igång xboxen med chippet alltså men inte i orginalläge.. Kan jag starta den med chippet nu och ta bort de och flasha orginalbioset på de sättet? och isf vilket orginal bios ska jag ha och hur stor ska de vara? XBOX V 1.1

PLZ HELP! =)

Har föresten köpt chippet av er HANSI...
    Last edited by CapTN; 2005-04-19 at 11:01.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Alltså du hade en flashad TSOP orginal bioset var flashat?
    Nu vill du flasha tillbaka TSOP till ett orginal bios igen?
    Lättas nog om PSXCARE gör det åt dig.

Men du kan ju ha ett orginalbios på DuoX2 chippet, duox har plats för 2x 512k bios.
    Du ska leta efter bios 4817, 5101, 5838 (256k)
    sen ska du göra om den till ett 512k bio genom att sätta ihop dom i DOS
    låt oss säga att du nu har ett 4817 bios
    skriv cmd i start/kör
    i dos skriver du in copy /b 4817.bin + 4817.bin 4817_512k.bin
    så har du ett 512k orginal bios
    Last edited by pege63; 2005-04-19 at 11:08.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    okej lite långt för mig å åka/skicka xboxen dit.... hur stort ska orginalbioset föresten vara när man lägger in de i ett orginalbios? 1024?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    TSOP Bios 8Mbit (1024k) bioschips= V1.0, V1.1
    TSOP Bios 2Mbit (256k) bioschip= V1.2, v1.3

Jag har aldrig TSOP flashat så jag vet bara att det är avancerat
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom boxen inte har något fungerande originalbios är det jobbigare att flasha om än vad det är värt. Man kan ju inte använda de enkla metoderna (007/mechassault tricken) utan måste montera ett eeprom med c:a 29 anslutningar parallellt med originalbioset.

Vi tillverkade och använde "clip on" lösningar för detta vilket gjorde det väldigt enkelt, men jag har ingen fungerande sådan kvar då clipsen inte höll för så många användningar.

Innan man provar att återställa en flashad xbox till originalbios rekommenderar jag att man testar originalbioset i en bank på chippet först så att man vet att det är en korrekt version.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Version orginalbioser: 3944, 4034, 4132, 4627, 5530, 5713 (1024kb)
    4817, 5101, 5838 (256kb)

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Hur flashade du orginalbios ursprungligen CapTN? Jag har försökt hitta bra info om hur man gör men jag är rookie på området så jag har inte fattat riktigt tror jag...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    de gjorde jag aldrig själv så ja har ingen aning! =P

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner