Jag har chippat GC med ett viper har laggt in Bios 1.0
När jag startar cuben får jag fram menyerna men får den inte att bota på en enda skiva har kollat lasern enligt och den ligger på 186 Ohm vad kan felet vara
Tacksam dför alla svar jag kan få
Jag har chippat GC med ett viper har laggt in Bios 1.0
När jag startar cuben får jag fram menyerna men får den inte att bota på en enda skiva har kollat lasern enligt och den ligger på 186 Ohm vad kan felet vara
Tacksam dför alla svar jag kan få
Vilka skivor testar du med?
Jag testade med 4 olika märken innan jag fick det funka.
Traxdata skivorna är nog dom så är bäst lämpade tror jag. Aldrig fått en endast DRE med dom på min kub.
MDA minidvd kör jag, fungerar stabilt!
kör fortis och tdk 8x, har aldrig haft problem
Kör Ridata Ritek g04 mini dvd-r, funkar prima.
Edit
Kör helt omoddat och utan lasertweak... PSO+BBA kör jag.
Last edited by Mithos; 2005-04-21 at 18:45.
men mens
jag har samma problem, den tar ingen bränd skiva alls, orginal bootar direkt så chippet funkar ju.. har tweakat lasern lite oxå..
kan det vara vad för brännare man har? har bränt med dvdsanta,nero.. så något borde funka
Ja det brukar spela stor roll vilken slags brännare man har. Vad har du för någon ?
Skivorna spelar också stor roll vilket märke ahr du?
Hur mycket har du tweakat lasern ?
(Det var jag som skrev ovanstående inlägg, forumet gjorde något konstigt...)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks