Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Kan/får man..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Kan/får man..

Hej.
    Jag har fått mitt xbox chippat+större hdd hos psxcare.
    Jag fick tillbaka original hdd:n som satt i.På den står det skrivet med svart tusch "U-lock" "PK" eller "OK".Vad innebär det?

Det är ett par klisterlappar på undersidan på mitt xbox där det står "Ingen garanti gäller om detta sigill är skadat!".Det fattr jag vad det betyder,men innebär det också att man inte har nån garanti om man lägger in en större hdd själv?.Jag har köpt en 200gb hdd och märkte att det fanns sigill på xboxen.Betyder det att jag inte kan sätta in den själv?Jag vill helst inte skicka iväg den igen.

Tack för svar

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    du bryter väll mot garantin så fort du bryter sigillet och större HD är ju inte standard så antar att inte täcker i garantin heller!

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Eftersom boxen är chippad av PSXCARE så gissar jag att det är deras garanti du bryter om du öppnar boxen

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Attans.
    Vad dumt att sätta såna sigiller överallt då.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Klottret på hårddisken betyder att teknikern kom ihåg att låsa upp den. Sigillen sitter där för att vi skall kunna vara säkra på att ett eventuellt strulande chip inte beror på att någon varit klåfingrig. Bryter du sigillet kan vi ifrågasätta vårt garantiåtagande om du får problem med chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    som jag ser det har du två val:

antingen så skiter du i sigillet eftersom du inte ska öppna boxen för att pilla på chippet utan för att byta hårddisk så är risken liten för att du ska skada chippet.

eller så tar du in den till psx och låter dem göra bytet.
    Detta är min signatur

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag får helt enkelt skicka in den när jag har råd igen
    Visst är det ju bra att sigillet finns för garanti,men om man tillex. vill sätta in diverse modifikationer,dvs LEDs ljusslinga för X och juvelen.Hur går man då tillväga?Ska man skicka in boxen till er så ni får fixa det eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vill du göra sådana moddar så får du finna dig i att vi inte kan lämna några garantier på det jobb VI gjort eftersom det är lätt hänt att något DU gör orsakat eventuella problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Omega2005
    Jag får helt enkelt skicka in den när jag har råd igen
    Visst är det ju bra att sigillet finns för garanti,men om man tillex. vill sätta in diverse modifikationer,dvs LEDs ljusslinga för X och juvelen.Hur går man då tillväga?Ska man skicka in boxen till er så ni får fixa det eller?
    om xboxet + chippet funkar _helt_ okay så borde det hålla det mesta, vilken garanti skulle täcka om man sprejjade om sin tv?

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    23
    i sådana fall får du helt enkelt försöka sätta på dig byxorna utan hängslen
    Detta är min signatur

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Som sagt.Jag skickar in den så fort jag får råd.
    Det uti moddning var bara ett exempel.Det är bra att veta.

Liknande diskussioner

1. Matrix chip + Xbox Live hur ska man gå tillväga?
    By Hagan in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 13:47
  2. Kan man ha samma IP nr i MS Dash/XBox Live & Evox
    By Nijo in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 13:38
  3. Hur bränner man PS2-spel!?
    By Steffolito in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-05-28, 14:35
  4. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 16:18
  5. x-ecuter 2
    By pemani in forum X-BOX Hårdvaruforum