Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: LBA48 fråga, behöver jag formatera om?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

LBA48 fråga, behöver jag formatera om?

Jag tänkte flasha in stöd för LBA48 i mitt bios idag, men först har jag bara en enkel fråga.

Kommer jag att förlora den information som är lagrad på min HD om jag flashar om för stöd för mer än 137gb?
    Alltså, kan jag flasha om så jag kan utnyttja hela min 160gb disk och samtidigt ha kvar allt jag hade på min HD innan jag flashade?

Skulle ju kännas smådrygt att behöva lägga in allt igen ><

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    F: kommer vara intakt men jag är inte säker på om den automatiskt kommer ändra storlek utan formatering men du kan alltså byta bios utan att förlora ngt så länge du inte börjar formatera, om det nu inte skulle funka så får du byta tillbaka till ditt gammla bios o göra de old fashion style :>

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Jag skulle ta en backup. På min blev partitionen automatiskt större, så då var det bara att formatera.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Frejac, du använde ett ".06" bios, därför blev din f-partition större och du fick formattera om.

Om man absolut inte vill formattera om använder man ett ".67" bios, dvs ett där allt utöver 137GB hamnar på G:. Då behåller man sin F och behöver bara formattera G

Men på en så liten disk som 160GB blir det ju bara en 20GB partition vilket kan vara lite trist.

På en >300GB disk är det mer lämpligt att dela upp på F: och G: eftersom man måste specialpartitionera och använda speciella bios/inställningar om man skall kunna ha mer än 256GB i en partition...annars säger det poooof så har man inga filer kvar när man passerat gränsen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Vad behöver jag om jag köper en ny maskin
    By Thrice in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 12:22
  2. Jag vill chippa mitt Xbox, behöver hjälp.
    By Tarak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 22:34
  3. Nu ska detta lösas en gång för alla.
    By Ragee in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 17:02
  4. Eh hehe en dum fråga men jag behöver svar..
    By calop002 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 13:29
  5. Jag behöver hjälp.
    By Jojje in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-07-17, 14:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner