Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: HdAdvance dvd fungerar inte

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    HdAdvance dvd fungerar inte

    Idag fick jag min HdAdvance men tyvärr vill inte dvdversionen fungera.
    Oftast hamnar man i browsern (där man ser minneskort osv) där syns den som playstation 2 dvd men vill inte starta. Cd versionen fungerar och swapmagic 3 dvd och cd fungerar. Det är en v4 Ps2 utan chip med fliptop cover
    Last edited by LOL; 2005-04-20 at 23:21.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka tillbaka skivan för utbyte och hoppas det hjälper. Det KAN ju vara din ps2 som börjar tröttna lite och blivit petigare med skivor, men eftersom den startar de andra dvdskivorna är det nog en dålig skiva du fått.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tackar ska jag göra

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Skicka tillbaka skivan för utbyte och hoppas det hjälper. Det KAN ju vara din ps2 som börjar tröttna lite och blivit petigare med skivor, men eftersom den startar de andra dvdskivorna är det nog en dålig skiva du fått.
    Undrar bara om skivan kommit fram till er så att det inte blev något strul med posten eller något sådant.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har en duktig hög med returer som vi inte hunnit med, så den ligger nog med där.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Ok tack för info'n var lite halvrädd att jag skickat till fel adress eller något

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av LOL
    Idag fick jag min HdAdvance men tyvärr vill inte dvdversionen fungera.
    Oftast hamnar man i browsern (där man ser minneskort osv) där syns den som playstation 2 dvd men vill inte starta. Cd versionen fungerar och swapmagic 3 dvd och cd fungerar. Det är en v4 Ps2 utan chip med fliptop cover
    Jag hade EXAKT samma problem när jag köpte mitt HD Advance från PSXCare. Jag gick till butiken och fick skivan utbytt, men problemet återstod. Jag hade nyligen bytt ut min laser så det var inte det som var problemet.
    Jag lyckades sedan i alla fall ta reda på vad problemet var. Jag kalibrerade min laser väldigt noggrant och ordentligt för att få den att läsa så många skivor som möjligt. (Och då menar jag INTE att skruva på pottarna som ändrar beam-styrkan från lasern, utan att ändra anfallsvinkeln på lasern mot skivan).
    Sedan fungerade det klockrent, plus att vissa andra skivor hackade mindre under filmsekvenser också.

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hur kalibrerar man lasern? Det involverar att skruva upp konsolen eller?

    TIA

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Om du inte har någon kunskap/erfarenhet i elektronik och teknik så är det inget jag rekommenderar att du ger dig på själv.
    Annars så måste man mycket riktigt öppna konsollen. Sedan skruvar du bort skruvarna på CD-enheten så att du kan lyfta bort dess lock (genom att med en vanlig skruvmejsel försiktigt haka loss flärparna på varsin sida om CD-enheten / CD-locket).
    Börja med att försöka skruva på skruven som justerar laserns vertikala vinkel mot CD-skivan. Ta gärna en penna och rita en prick på skruven så du ser hur den var inställd från början när du börjar skruva. Skruva endast lite i taget och prova.
    Varje gång du provar måste du sätta på CD-locket igen annars kan den inte dra runt skivan. Locket hjälper till att fixera skivan på plats. Du behöver däremot inte skruva i skruvarna som hör till locket, sätt dit locket bara så att det sitter på plats med hjälp av flärparna.
    Gör om denna procedur tills dom flesta skivor verkar fungera bra. Om du har en backup-skiva som du vet brukar hacka lite i introt så kan det vara en bra idé att använda den då du med hjälp av denna kommer hitta det absolut bästa läget.
    (Varning: Använd ej en svårläst skiva på en v9 eller v10 som inte är 5 volt moddad)
    När du är klar med denna skruv så går du vidare till dom andra två vita "kugghjulen" som justerar lasern avstånd till skivan i olika positioner. Om dessa är felinställda så är laserns avstånd olika från skivan beroende på om lasern befinner sig längst ut eller längst in längs skivans radie.
    Observera att det är TVÅ vita kugghjul och att du bör skruva lika mycket på varje när du gör denna inställning, annars får du göra om inställningen med den allra första skruven igen då dom i så fall påverkar varann.

    För mig så var först lutningen felinställd så att lasern inte låg 90 grader mot skivan, sedan behövde jag skruva dom två vita kugghjulen moturs ca 5 hack var för att uppnå optimal prestanda.
    Men det är ju självklart olika för olika maskiner hur det ska ställas in.

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tackar så mycket får se vad som händer när jag får tillbaka skivan

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Fick tillbaka skivan idag och den fungerade utmärkt. Mkt trevligt företag att ha och göra med som vanligt. Tackar och bockar!

Liknande diskussioner

  1. Frågor om HDAdvance (rätt tråd)
    By hellohole in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 00:17
  2. Kan inte spela upp brända dvd
    By diente in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 12:15
  3. Alla DVD filmer funkar inte på min xbox,fast jag kör med samma skivor.
    By Master_nemo in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 11:32
  4. Mina DVD-R skivor fungerar inte längre!
    By Empfmil in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 19:51
  5. Den läser inte dvd skivor?
    By Robson in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-23, 20:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •