Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med chippad PS2

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Problem med chippad PS2

    Hallå alla, jag funderar på att chippa min PS2.. Men har nu blivit lite osäker eftersom min kompis har chippat sin (för ca.1 år sen, funkar utmärkt) och vi skulle koppla upp den på min projektor men fick ingen bild.. Vi bytte bara maskin och använde samma kabel som jag har till min PS2, men det stod bara "okänt frekvensområde" på projektorbilden. Min funkade alltså skitbra medan min polares chippade PS2 inte gav bild. Någon som hört nåt liknande?
    Kommer min PS2 bli obrukbar på projjen om jag chippar den??

    Hoppas nån där ute har nån aning om vad jag snackar om..

    tacksam för svar.

    /Forty

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kan bero på vilken kabel som användes, vissa chip gör att komponentvideokabel inte fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ok! det förklarar saken, det är komponent som körs.. Hur funkar det med chippen PSXCARE säljer? Vet du vilka chip som funkar på komponent?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med de DMS4 chip vi säljer finns det så mycket inställningsmöjligheter att jag knappast kan tänka mig att det blir några problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    å vad svårt det blev nu då... jag som hade bestämt mig för att handla av er.. det finns alltså ändå risk att det inte funkar, vilket skulle göra min PS2 oanvändbar för mig.. vad ska jag göra!?

    Känns tungt att proppa in chip, hårddisk etc för några lappar och så får jag inte till det......

    *dagens I-landsproblem*

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    DMS chippen går alltid att stänga av, då fungerar ps2:an som vanligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med ps2 backups
    By svart in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 23:32
  2. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  3. Problem med PS2 spel
    By Swedenn0 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 10:49
  4. Problem med att läsa ps2 kopior
    By tvrep in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-27, 10:24
  5. Problem med Ps2..
    By crille30 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-19, 23:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •