Behöver man en extra tunn lödkolv eller går det med en "vanlig"? Funderar på att köpa ett duo x2 men när jag kollade i boxen såg allt väldigt smått ut. Jag har lödvana men vet ej om jag vågar mig på detta med en skruvmejselstor kolv.
Behöver man en extra tunn lödkolv eller går det med en "vanlig"? Funderar på att köpa ett duo x2 men när jag kollade i boxen såg allt väldigt smått ut. Jag har lödvana men vet ej om jag vågar mig på detta med en skruvmejselstor kolv.
du sak nogh satsa på en lödkolv med utbytbar spetts..... då e de bara att köpa en den spets som e lagom.....
Nu har jag lött fast det men det fungerar inte, den startar om 2 gånger sen blinkar den rött. Jag klantade mig lite på D0 och råkade göra det lite svart där, är det står chans att något har gått sönder eller är det något annat fel? Jag har kontrollerat alla lödningar och de ser perfekta ut.
vilken ver av chipet har du, blå eller vit?
Den skiftar inte mellan grönt/rött efter omstarterna då?
Jag har det blåa, jo det skiftar mellan grönt och rött. Några ideer?
har du valt rätt bios bank då?
Startar den som vanligt om du startar den med eject knappen?
Om den gör det är det inget fel på d0`an iaf
Ja jag har rätt bank. Nej det händer samma sak vilken knapp jag än startar på.
ok du kan du utgå från att det är fel på do`an och kanske även bt punkten,
Kolla alla lödningar en gång till och mät helst också, lycka till.
Har alltid undrat hur man mäter en lödning med multimeter. Såvida ni inte menar att man kollar om den leder ström med summer.Original inlägg av EvilBoY
När den fraggar beror det på en dålig lödning någonstans. Värm på alla punkter försiktigt igen och kolla att det fungerar.
Körde du 15 watts? Du sa att du råkade göra lite svart vid d0, så du kanske har brännt d0 spåret.
P.S. snyggt namn du har...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
använd separat flussmedel vid lödningen, då för du större chans för fullgod kontakt... finns på classes...
Man mäter inte ström med en summer, man kollar bara om god kontakt uppnås..
Angående stor spets på lödpenna så går de lätt att smärgla sylvassa och tunna spetsar utan problem.
Eftersom en lödpenna på 15W och en på 30-40W har samma temperatur är det ingen större fara. Watt talet indikerar ju bara hur snabbt lödpennan tappar temperaturen igentligen. jag föredrar 30W och att jag inte behöver hålla så länge.
Last edited by internetper; 2005-05-17 at 12:28.
Bookmarks