Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: XBMC oanvändbart p.g.a "decibelmeter". Hur fixa?

Registrerade
    Jul 2003
    Respekt
    0

XBMC oanvändbart p.g.a "decibelmeter". Hur fixa?

Hejsan. I nästan varenda version av XBMC jag haft på sistone så har det varit en EXTREMT irriterande liten "decibelmätare" som dykt upp på höger nedre kant varenda gång vid uppstart. Den vägrar att försvinna, såvida man inte trycker på Y-knappen och ett gäng andra knappar 200 gånger (fråga mig inte i vilken ordning). Detta medför att jag inte kan använda fjärrkontrollen överhuvudtaget, för det finns uppenbarligen ingen y-knapp. Dessutom kan den dyka upp lite när å var när man går in i menyerna, och då "stannar" hela xboxen upp förren man har fått bort den.

Den här "decibelmetern" har till uppgift att reglera ljudet antar jag, men hur får man bort den?

Sjukt irriterande är det iallafall. Har en Xbox v1.3, orginalfjärren. Har givetvis installerat om XBMC i otaliga versioner samt rensat cache å inställningar på E:.
    Oerhört tacksam för hjälp, är så förbannat trött på att inte kunna använda fjärren.

Tack

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Upp/ner på den högra analoga styrspaken styr ljudet om jag inte missminner mig, och då kommer mätaren upp. Antar du har en styrkontroll där den glappar lite. Får du samma beteende om du inte har några kontrollers anslutna?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Om problemet kvarstår ska det gå att ställa in känsligheten i xml filen, finns nån tråd som tar upp det nånstans.. Kan vara bra att göra om man har glapp..
    Last edited by snurrem3; 2005-04-26 at 04:23.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    har samma problem själv. . fast min håller på å höjer ljudet av sej själv fast man inte rör högra tumspaken .. löser det genom att höja sänka med tumspaken ett par ggr så försvinner den efter ett tag

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 20:09
  2. Hur Gör Man? Installera nytt XBMC?
    By fanatic_power in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 13:43
  3. xbmc: hur ändra ordningen på my ...
    By snajgel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 16:36
  4. hur kommer jag åt chippets settings från xbmc?
    By bolets in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 02:27
  5. xbmc som dash - HUR?
    By spigo in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 01:37

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner