Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Förlängning av "ir öga"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    0

Förlängning av "ir öga"

Tjena,

Jag har xboxen i bilen och tänkte dra fram en färlängning till ir ögat till fjärren så man kan sikta på typ instrumentbrädan. Problemet är bara att de kablar som säljs bara har sånna "handkontrolls kontackter". Förstår ni problemet? Jag behöver få fram sånna kontackter som sitter på själva xboxen. Hur kan jag förlänga dom?

MVH Richard.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Köp en vanlig IR Extender som används t.ex. mellan olika rum i ett hus. Då låter du xboxens ir-öga sitta där det brukar på boxen, och har en "ir sändare" precis framför och en "ir mottagare" på instrumentbrädan.

Då kan du använda den lösningen till vad du än får för dig att slänga in i bakluckan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    0
    Men det måste ju finnas något sätt man kan förlänga med en kabel???

Blir för dyrt att köpa sånna, dessutom går dom på 220v.

Tack iallafall!

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Det finns ju en max längd på en usb-kabel, om du inte överskrider den så är det ju lungt. Isåfall är det ju bara att du offrar en förlängniskabel, köp en med "xbox-usb"-kontakt i ena änden och med "handkontrolls"-kontakt i andra. Knipsa bort "handkontrolls"-kontakten och förläng med önskad kabel längd (bästa är nog att löda). Löd sedan dit denna direkt på ir-ögat. Om du tänker överskida max-längden så får du fixa någon slags repeater men det är inte så svårt. Alternativt om du inte vill löda direkt på ir-ögat så får du köpa en handkontrolls-port från en slaktad box och löda dit.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner