Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: några frågor.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post några frågor.

    Hejsan har inte sysslat nåt med backup till ps2 förut och har därför några frågor som jag hellre ställer här än letar runt efter svar på över internet.

    Har tänkt installera ett messiah chip. När jag sen bränner skivorna gör jag det med en vanlig brännare på 80 mins skivor eller måste jag använda mig av en dvd brännare?

    antagligen så finns det spel som får plats på vanlig cd skiva medan vissa andra kräver dvd skiva eller har jag fel? i så fall finns det nån lista där man kan läsa vilka spel som är kompatibla med vanliga cdr skivor?

    har annars en dvd brännare också. pioneer a-103 tror jag den heter. nån som har nån erfarenhet av om den är bra på att bränna ps2 spel?

    undrar en sak till. de releaser som är släppta över internet ett exempel gta3 som ligger på dvd i orginalform. är det spelet rippat för att få plats på vanlig 80 min cdr?

    ja själva frågan som jag vill ha svar på är väl egentligen om ps2 spelen som släpps får plats på vanliga cd skivor eller om man är tvungen att bränna på dvd. dum fråga kan tyckas men min dvd brännare är inte den bästa och det blir ofta buffer underrun fel och dylikt även när jag bränner vanliga cdr på låg hastighet... så det vore ju lite onödigt att kasta bort 2000 på ett chip man inte har nån användning av sen..

    hoppas nån tar sig tid att svara på detta! tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2001
    Från
    helsingborg
    Inlägg
    144
    Respekt
    24

    Post

    laddar du hem .rar filer så brukar där finnas en .nfo fil o där brukar stå vad som e bort plockat o vilken storlek på skiva som krävs , de flesta spel e anpassade till 74 lr 80 min men det kommer fler o fler dvd nu, rar till cd brukar vara 19mb o dvd runt 47mb

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    tack så mycket för svaret!

Liknande diskussioner

  1. några simpla frågor
    By buh in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 16:11
  2. Några frågor
    By Cellectra in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 08:38
  3. Några frågor angående spel mm.
    By DSP in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-18, 14:08
  4. några snabb frågor
    By HackerFarfar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-23, 23:05
  5. Svart-vit bild på DVD, några frågor
    By Alpha190 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •