Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: Viper gc help

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Gotland
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Viper gc help

    hej jag skulle vilja få lite hjälp om hur man installerar ett viper kort till gc, hur man kopplar den till datorn, vilken sorts minidisc ska man använda och om det går att använda vanliga dvd skivor (och i så fall hur?) ?
    och jag skulle vilja att ni är så exakta som möjligt!

    Hälsningar: Natherul

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Du kan väl läsa här om du är intresserad i hur man löder dit ett Viper.
    http://modthatcube.ngcdev.com/part1.html

    Mini DVD-R om du skall köra med sådana ska det vara skivor med dye g04 (Ridata Ritek g04 Mini DVD-R ex.), dessa finns att köpa på www.swedisc.com

    Fullstora DVD-R får någon som kör med sådana rekommendera och så. För att kunna köra med dessa måste du antingen ha kuben utan skal, eller ett utbytesskal (som Psxcare, kommer ta in så småningom, enl. Hansi)

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Lund
    Inlägg
    49
    Respekt
    22
    Fortis DVD+R 8x och TDK DVD+R 8x har jag provat, funkar skitbra. Bränner dem i 2,4x.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Gotland
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    okej nästa fråga hur bränner man ett gc spel (inställningarna)?, var och hur installerar man en coc fil? och var på swedisc hittar man dom där skivorna?

    Hälsningar Natherul

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Natherul
    okej nästa fråga hur bränner man ett gc spel (inställningarna)?, var och hur installerar man en coc fil? och var på swedisc hittar man dom där skivorna?

    Hälsningar Natherul
    Under Media, på den högra sidan... (swedisc)

    Inställningar i Nero 6, ingenting typ (brukar bara stänga av bufferunderrun skyddet)... bara välja att bränna iso/image och välja vilket spel du vill bränna (byter namn på *.gcm till *.iso innan bara), och viktigt att välja att stänga/finalize dvd innan du startar bränna.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Lånar denna tråd lite. Kan man lägga på bios utan att chippet sitter på kuben?? Alltså, koppla in programmeraren med tillhörande chip och lägga på bioset innan man sätter det i kuben? Tacksam för svar.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag är rätt säker på att det går.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok, det är inget som kan gå sönder i alla fall då? Det är ju i och för sig samma sak man gör annars, förutom att chippet inte sitter i kuben. Tack Hansi!

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Provade precis, flasherprogget tyckte inte att chippet var anslutet. Får det ström eller hur fungerar det när den sitter på GC för då måste ju GC vara i gång när man lägger på bios?

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Viper måste vara anslutet till gamecuben och kuben påslagen (har jag för mig) för att man ska funna flasha det.

    Qoob Pro kan flasha redan innan man börjat löda dit det, och du kan göra det efteråt även när kuben är avslagen.
    Last edited by Mithos; 2005-04-30 at 01:07.

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Viper kan du flasha utan störm innan du sätter det på plats, väl monterat måste du slå på kuben.

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Alltså jag blir galen på detta, idag har jag fått chippet monterat men inte går det bättre med att lägga på BIOS. Jag har pillat runt med ECP och lite andra inställningar utan resultat, desperat. Nån som har några tips?

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Vad händer när du försöker lägga på bios? Får du något felmedelande?

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Den säger bara "The Viper GC was not found". Det var en kompis till mig som även testade "flatkabeln" (inte alla pinnar dock) vilket verka ha kontakt mellan programmerare o chip. Jag läste nånstans att vissa programmera inte är kompatibla med vissa chip, kan det vara så?

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Om du kan så testa med en anna PC. Om du har köpt programmeraren och chipet ihop så fungerar det säkert.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Lund
    Inlägg
    49
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av andlin
    Om du kan så testa med en anna PC. Om du har köpt programmeraren och chipet ihop så fungerar det säkert.
    Kan intyga detta. har två datorer funkar bara på den ena

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ok, jag har provat det på två redan men jag har några burkar till att testa på. Tack för tipset!

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    3 maskiner utan att lyckas. Hur skulle det fungera med att köra in bios cobra 1.1 via en mini-dvd iso? Hur ska switcharna vara ställda i så fall? Då behöver inte programmeraren vara inkopplad antar jag?

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av puttekula
    Hur skulle det fungera med att köra in bios cobra 1.1 via en mini-dvd iso?
    Beror på om det finns ett bios på chippet redan som stödjer flashning från dvd, annars måste man flasha med programmerare (har jag för mig).

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Alltå jag blir galen, hur svårt ska det va? Testat på ytterliggare ett par maskiner på jobbat, samma symptom. Kan det vara flatkabeln som är kass? Eller dött chip?

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Kan vara viper som e kast, svårt att säga du jag inte har det framför mig. Du kan skicka det till mig + programmerare så kan jag försöka programmera det åt dig, om det är intressant så maila din adress så jag kan retunera det. Då får du även min adress.
    Last edited by andlin; 2005-05-02 at 14:15.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Det är inget annat jag har missat? Jag kör:
    * ECP + adress
    * Loader med samma adress, safemode och Cobra 1.1 laddad
    * Gamecuben är ON
    * Båda switcharna står i OFFläge på programmeraren
    Jag kör utan lock och ingen skiva i. Testat enligt denna uppsättning på 6 st PC.

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Case closed! Det verkar som det var programmeraren som felade, jag provade med kompisens o då gick det utan beskymmer.

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Gotland
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag har försökt att programera mitt viperkort nu (han hittar den i alla fall) men den kommer upp med 23 olikheter (säger han när man trycker på compare), vad ska jag göra?

    Hälsningar Natherul

  25. #25
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Kör ECP och och sätt programmeraren direkt i LPT porten. Jag fick skrivfel när jag inte körde ECP.

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Gotland
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    vad är ECP för något?

    Hälsningar Natherul

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    52
    Respekt
    22
    Ett läge att köra LPT (skrivar) porten, man ändrar det vanligtvis i bios.

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Gotland
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    det fungerar fortfarande inte fast jag ändrade till ECP, vad ska jag göra? och om ni inte vet undrar jag om det finns någon här som bor på gotland som kan hjälpa mig?

    Hälsningar Natherul
    Hälsningar Natherul

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har samma problem som Puttekula ... Så kanske det är fel på min programerare oxå då eller ? För jag har prövat på 5 olika maskiner.. Och inte finns det då nån som bor i närheten jag kan få låna av heller ...

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av andlin
    Viper kan du flasha utan störm innan du sätter det på plats, väl monterat måste du slå på kuben.
    Är du helt säker på det där ? Måste det inte få ström på nåt vis ?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  3. Flasha ett viper
    By kruppin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-23, 08:55
  4. Programmerare till Viper chippet
    By Goodyear in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 20:10
  5. Viper eller Anaconda?
    By m8rix4ever in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 10:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •