Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en Hitachi-LG dvdläsare?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en Hitachi-LG dvdläsare?

    Kanske dax med en tråd för denna DVD-läsare oxå?
    Vad jag förstår levereras flera nyare 1.6 boxar med denna DVD-läsare: Hitachi-LG
    Jag själv har en sådan och här är mina erfarenheter.

    Den har läst allt jag brännt, men ofta låter det periodvis illa om läsaren. Som om den söker information hela tiden och läshuvudet flyttar sig fram och tillbaka. Ibland hackar även vissa spel och sekvenser.
    Detta gäller alla media jag testat vilka är följande:

    Traxdata DVD-R
    Traxdata DVD+R
    FujiFilm DVD-R
    FujiFilm DVD+R
    Platinum DVD+R
    Verbatim DVD-R

    Fyll på med era erfarenheter...
    Attached Images Attached Images

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har nu personligen testat mina backuper på en xbox med samsungläsare.
    Det visar sig att läsaren står och "hackar" på precis samma ställen som på min xbox, men så lågt att det knappt hörs. På den boxen måste man mute:a ljudet för att höra det, på min xbox måste jag höja ljudet för att inte bli tokig.

    Så frågan är, är det fler som har detta ljudproblem, eller har jag fått ett dåligt ex.?

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Princo DVD-R 4X Funkar inte (eller ja funkar ibland)
    DataMart DVD-R 8X Funkar ej

  4. #4
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    jag blir tokig

    har provat:

    fujifilm dvd-r
    fujifilm dvd-rw
    BenQ dvd+r

    Och ingen av dom fungerar. har brännt i lägsta hastigheten men det står ändå dirty disc eller vad det nu är det står.

    Någon som har någon skiva som dom vet fungerar?

    Ska prova mina brännda skicor hos en polare idag för att se om dom fungerar där.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Satsa på kvalite ... Verbatim ... Princo är uteslutet att använda anser jag då det är andra sorteringen
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Prova med verbatim, annars kanske du har en defekt läsare?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  7. #7
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    men jden kan läsa brännda dvd filmer.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Testa ProFormance DVD-R 8x eller Philips DVD-R 1-8x. De fungerar perfekt och jag har testat skivorna på olika Xbox versioner med olika DVD-läsare och skivorna fungerade på alla.

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    24
    Det går ju alltid att pot-tweak'a....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    va e de?

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    24
    Man sjusterar styrkan på lasern genom att skruva upp/ner värdet på en pot (vrid-potentiometer) i läsaren....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    På svenska kan man säga att man gör så att lasern lättare läser skivorna
    Last edited by rejjo; 2006-05-05 at 15:40.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av rejjo
    På svenska kan man säga att man gör så att lasern lättar läser skivorna
    Man kan få lasern att lättare läsa skivor med läs-glasögon också...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tja, jag har en flashad 360 med Hitachi dvdläsare.
    Jag har försökt att bränna spel med ImgBurn och följt guider från olika sidor men när jag har bränt klart så funkar de inte.
    Använder Verbatim dvd+r dl skivor.
    Någons som kan vet vad felet är?

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har exakt samma problem som dig, Jag har en Hitachi Dvdläsare och har FFP Verbatim DVD+R DL Skivor men står bara Play Dvd när man stoppar in skivan. Kanske måste köpa 10packs skivorna som är silver?

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    assa jag har 10packs som är silver ovanpå och blå på under sidan

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Bor du i Stockholm? Annars kan vi byta och se om din läsare kanske föredrar 25packs Skivorna, för jag tror att min läsare föredrar silver

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    ja de gör jag, ja har kollat upp de, de inga fel på skivorna de brännaren

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jag har också problem med att det står "play dvd" när jag ska starta spelen på min hitachi-xbox. bränningen går felfritt, blir inga felmeddelanden eller så. ändå ganska säker på att det är min sketna samsung-brännare som inte gör ett tillräckligt bra jobb. men vilken brännare ska man köpa då? hittar inga aktuella trådar om vilka brännare som bränner bra till hitachi-läsare. pioneer 111d brännaren står det gott om överallt, men den kan man ju inte få tag på längre...

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Satsa på kvalite ... Verbatim ... Princo är uteslutet att använda anser jag då det är andra sorteringen
    word!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av traktorn Visa Inlägg
    jag har också problem med att det står "play dvd" när jag ska starta spelen på min hitachi-xbox. bränningen går felfritt, blir inga felmeddelanden eller så. ändå ganska säker på att det är min sketna samsung-brännare som inte gör ett tillräckligt bra jobb. men vilken brännare ska man köpa då? hittar inga aktuella trådar om vilka brännare som bränner bra till hitachi-läsare. pioneer 111d brännaren står det gott om överallt, men den kan man ju inte få tag på längre...
    Kan vara så att din hitachi börjar bli sliten också? sen är den här tråden för Xbox, inte Xbox 360 som jag antar att det är du har?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kan vara så att din hitachi börjar bli sliten också? sen är den här tråden för Xbox, inte Xbox 360 som jag antar att det är du har?
    jag har en bunt med andra backupar som fungerar felfritt så det är nog inte hitachin som börjar bli dålig. japp jag har 360.

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av traktorn Visa Inlägg
    jag har en bunt med andra backupar som fungerar felfritt så det är nog inte hitachin som börjar bli dålig. japp jag har 360.
    Hitatchiläsare till 360 är förbaskat jobbiga läsare.
    Vissa gillar inte Silver Surface o läser Printable som en dröm, andra tvärtom och vissa både Printable coh Silver Surface ( Vi pratar bara Verbatim då allt annat i mediaväg är kiss... )

    Att en Hitatchi läser vissa spel bra o andra inte är för mig ett klart tecken på att den antingen är sliten eller felaktigt kalibrerad, om det sistnämda så kommer den slitas i förtid.
    Speciellt om man matar den med svajjigt media som den anstänger sig extra för att kunna läsa *Därför kör man Verbatim o inte Princo eller TDK, Maxell, Ritek, BASF, Kodak eller andra märken som gjort kasettband på 80-90 talet... Verbatim har uteslutande gjort Backuplagringmedium och de är förbannat duktiga på det.*

    Men som Swizzy förökte säga så är det här sektionen för Gammelbox ( inte 360 )


    inte



    Last edited by Pendragon; 2011-08-03 at 03:02.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Alltså det är bara spelen som jag försöker bränna ut själv som inte fungerar, de startar inte ens, xboxen tror bara att skivan är en dvd. spelen jag fick med xboxen fungerar utan problem.
    jag har bränt ut på billiga aone skivor, men har beställt verbatim. brännaren som man använder ska ju också ha betydelse för om spelen kommer fungera eller inte, så är det ingen som vet nån ny brännare som bränner fungerande spel till hitachiläsaren och som går att få tag på?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av traktorn Visa Inlägg
    Alltså det är bara spelen som jag försöker bränna ut själv som inte fungerar, de startar inte ens, xboxen tror bara att skivan är en dvd. spelen jag fick med xboxen fungerar utan problem.
    jag har bränt ut på billiga aone skivor, men har beställt verbatim. brännaren som man använder ska ju också ha betydelse för om spelen kommer fungera eller inte, så är det ingen som vet nån ny brännare som bränner fungerande spel till hitachiläsaren och som går att få tag på?
    Samsung brännare är bra SH-S223C, SH-S223F... jag har båda dom modellerna och dom funkar hur bra som helst, även SH-S223L funkar bra... (alla 3 är SATA brännare)

    Vet du vad du har för flashning på din konsoll btw? om du her iXtreme 1.4 eller äldre kan det vara spärrarna i firmwaren som gör att det inte funkar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Samsung brännare är bra SH-S223C, SH-S223F... jag har båda dom modellerna och dom funkar hur bra som helst, även SH-S223L funkar bra... (alla 3 är SATA brännare)

    Vet du vad du har för flashning på din konsoll btw? om du her iXtreme 1.4 eller äldre kan det vara spärrarna i firmwaren som gör att det inte funkar
    har du hitachiläsare i din xbox också eller? jag har nån samsungbrännare men det fungerar inte för mig. går det att kolla vad man har för flashning på nåt vis?

Liknande diskussioner

  1. Vilka CD/DVD media fungerar i en XBOX med en THOMSON dvdläsare?
    By Hansi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 93
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 22:21
  2. Snälla hjälp, problem med min xbox.
    By Frantz3n in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-05, 22:07
  3. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:59
  4. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 18:32
  5. Vilken brännare??
    By Aiygee in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 21:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •