Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Datorn hittar inte xboxet??

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Datorn hittar inte xboxet??

    Hmm idag va ja och köpt en korsad nätverkskabel som ja skulle koppla ihop datorn och xboxet med men när ja satt ihop dom och ställt in allt all ip osv så hittar inte datron den de gröna lampan lyser inte på nätverkskortet men när ja stoppar in modemet så funka de perfekt vet nån???
    XBOX

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Klicka på mitt namn gå till min sida kolla efter nätverk läs igenom så får du svaret
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Ja vet nu.. dom hade lurat mig på affären dom sa att twisade kablen va samma sak som den korade men idag så frågade ja så ja fick byta den i morron hoppas att de är de isf.
    XBOX

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av xboxenergi
    Ja vet nu.. dom hade lurat mig på affären dom sa att twisade kablen va samma sak som den korade men idag så frågade ja så ja fick byta den i morron hoppas att de är de isf.
    men.... twistad och korsad e samma sak, däremot rollover är en helt annan sak.
    Detta är min signatur

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla TP kablar är twistade, TP betyder Twisted Pair, dvs att trådarna är tvinnade parvis inuti kabeln.

    Att TP kabeln är korsad betyder att de trådar som används för sändning respektive mottagning av data bytt plats med varandra i ena kabeländen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Mm då är de ju fel kanske.. elle?? de sak va korsad inte twistad
    XBOX

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Rak TP kabel är den vanligaste varianten och används mellan tex dator och switch eller vägguttag.

    Korsad kabel används för direkt anslutning mellan två lika enheter, tex switch-switch eller nätverkskort-nätverkskort.

    De flesta hubbar och switchar har minst en sk Uplink-port med möjlighet att byta mellan korsad/rak i själva kontakten.

    Nyare nätverksenheter har sk Auto-MDI/MDIX på sina portar.
    Denna funktion känner av om kabeln är rak eller korsad och ställer om sig automatiskt.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    jag skrev lite knasigt i min post. självklart är det som pege och hansi skriver (ibland undrar men om kontakten mellan hjärnan och fingrarna fungerar).
    det finns tre olika sorter:
    straight-through,
    cross-over och
    roll-over
    Detta är min signatur

Liknande diskussioner

  1. Hittar inte hela disken.
    By Sexmachine in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 20:48
  2. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48
  3. Hittar inte filerna i XBMP
    By age in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 10:30
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •