Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Kompilering

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sthlm
    Respekt
    22

Kompilering

Har en fråga angående kompilering.
    Jag använder CVS för att få ner de senaste ändringarna. Och första gången jag dragit ner XBMC och kör build.bat så fungerar det bra och den lägger sig i katalogen build.
    Men sen när jag har kört CVS några dagar senare och kör build.bat så kommer inte default.xbe med i katalogen. Jag har haft detta problem länge. Eller är det ett problem? Är det kanske så att den inte kommer med om default.xbe inte har ändrats?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sthlm
    Respekt
    22
    Danke!
    Funkade skitbra efter lite trixande. Först fick jag det inte att fungera men efter jag läst i forum så såg jag att man behövde ha minst version 3.4 av winrar och då fungerade det. Har dock problem att få scripen (quicktimebrowser, gametrailers och tvguiden att fungera) trots att de finns med och sökvägarna i dialogsubmenu.xml stämmer.. men det är en annan historia

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Du behöver en fungerande python installation för att scripten skall fungera, och för QuicktimeBroswer behöver du även lägga till några filer i python installtionen.

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sthlm
    Respekt
    22
    Jag använder python som följde med i det här programmet, är det nåt mer man måste göra?
    Ok, ska läsa på vilka filer som måste ligga i pythonmappen för quicktime.
    Förresten, alla script ligger i undermappar nu men det ska väl inte vara någon fara?

Liknande diskussioner

1. Kompilering av XBMC
    By Mr_Walker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-08-31, 11:23

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner