Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vad ÄR Relax?

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20

Vad ÄR Relax?

Vad ÄR Relax? IGENTLIGEN asså jag har inte hajjat, vad andvänder man det till... är det för att man till exempel ska kunna se alla sina filmer från datorn, direkt på xboxen?? i så fall vill jag få det att fungera :P så slipper man tanka över alltihop

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är ett sätt att dela ut sina filmer från datorn till xboxen. Fördelarna är att man kan skapa en "virtuell" struktur där du kan dela ut t.ex. "Serier" och under den "katalogen" dela ut t.ex. e:\nisse\download\serier2004 och d:\sune\media\serier2005. Samt ange att endast xboxen på 192.168.1.10 skall få se den utdelade "naturfilmer" och att ungarnas xbox på 192.168.1.11 bara skall få se den utdelade "barnfilmer".

Den hanterar även automatiskt så att man kan "browsa" i imagefiler och därmed t.ex. se .mpg filen i video cd images.

Nackdelen är att Relax bara har begränsad funktionalitet när man använder xbox media center, så i praktiken använder man bara Relax tillsammans med två år gamla xbox media player.

Det vanligaste är att man delar ut sina kataloger med filmer osv direkt i windows och använder xbox media centers funktioner för att ansluta till "SMB shares"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22

Liknande diskussioner

1. Relax och extern HDD
    By Samba in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-09-04, 20:27
  2. Hjälp med relaX!!!
    By Bine in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-22, 02:02
  3. Streama från två burkar med relax.