Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Jag har en slimmad ps2..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Jag har en slimmad ps2..

.. finns det olika versioner av den? vilket chip är bäst? har det fungerat bra för er att löda dit chippet? jag har hört att linsen e väldig känslig, stämmer d? e risken stor att man förstör maskinen?

kommer ni att lägga ner med modifieringen efter den 1 juli?

Hoppas att jag inte ställde alltför många frågor.

Tacksam för svar.
    Last edited by dangon; 2005-04-29 at 12:31.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag tror det finns minst två revisioner av den.

Vi får bra resultat med dms4lite chippen och neofix xii

Försöker man löda själv så är risken väldigt stor att man förstör en ps two.

Vi hoppas vi kan fortsätta montera dms4 (med dess original firmware).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Jag tänker inte löda den på egen hand och vill gärna ta del av Er livstidsgaranti, men om det är lag from den 1 juli så undrar jag om denna livstidsgaranti fort. gäller? Kommer ni att kunna fortsätta med Er verksamhet när lagen gäller?

Tacksam för svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi hoppas att det går bra att sälja/montera/serva DMS4lite chippen så länge vi håller oss till chippens officiella firmware. Detta kommer innebära att vi bara kan ge support på att chippet kan starta hemgjorda program, ej kopior av spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    jag e väldigt intresserad av er livstidsgaranti.. och vill passa på o modifiera min maskin hos Er innan den 1 juli, men då undrar jag om Er livstidsgaranti fort. gäller efter 1 juli?

väldigt tacksam för svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi lämnar 1 års garanti på chippet, livstids garanti på att lödningarna inte lossnar. Om vi trots allt blir förhindrade enligt lag mot att hantera även DMS4 chippen så kan vi inte hjälpa dig trots garantin.

Liknande diskussioner

1. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  2. alla problem har jag nog haft
    By doyle in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 14:51
  3. Ev. Laserkrångel vs. backup på olika format
    By Poxen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-11-11, 20:41
  4. Hej på er alla galda :-)
    By koxbox in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 19:20
  5. Jag har ingen aning hur man bränner ett PS2 spel